Avatar billede tt2002 Nybegynder
19. januar 2010 - 09:27 Der er 6 kommentarer

Automatisk opdatering af felter i MS Word 2007

Jeg mener at der findes en funktion til at tvinge opdatering af alle felter, inden udskrivning eller gem. Men jeg kan ikke huske hvor den er.

Er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede tjp Mester
19. januar 2010 - 10:14 #1
Du får lige et link til Lene Fredborgs tips herom:
http://wordblog.thedoctools.com/#post38
Avatar billede tt2002 Nybegynder
19. januar 2010 - 10:22 #2
Mange tak for svar, men jeg vil meget gerne undgå makroer hvis jeg kan, da jeg sidder med en række skabeloner, der skal udbredes bredt i en organisation. Af den grund vil jeg meget gerne have en automatiseret funktion.

Jeg mener også den allerede findes i Word - kan bare ikke finde.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. januar 2010 - 10:22 #3
Indstilling vedr. opdatering af felter før udskrivning finder du her:
Office-knappen > Word-indstillinger > kategorien Vis > Opdater felter før udskrivning

Jeg havde inkluderet et link til min artikel om at opdatere alle felter med en makro, men tjp har postet linket ;-)

Her er links til et par artikler med info om, hvornår felter bliver opdateret automatisk:
"Which fields are updated when you open, repaginate, or print document",
http://support.microsoft.com/kb/211629/en-us

"Some fields are updated while other fields are not",
http://support.microsoft.com/kb/212054/en-us
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. januar 2010 - 10:50 #4
tt2002 - min kommentar og din seneste kommentar har krydset hinanden. Dette er skrevet blot for at sikre, at du ser min kommentar.
Avatar billede tt2002 Nybegynder
20. januar 2010 - 17:59 #5
lene fredborg

Mange tak. Det var præcis den funktion, jeg ledte efter. Findes der ikke også én for "opdater før gem"?

Poster du et svar, så giver jeg point.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. januar 2010 - 18:20 #6
Velbekomme.

Der findes kun den ene indstilling, der vedrører udskrivning.

Du kan jo igen overveje makroløsningen. Så længe skabelonerne skal bruges inden for samme organisation, er der jo gode muligheder for at styre tingene. Makroer kan gøre underværker i mange sammenhænge ;-)