Avatar billede lenn Nybegynder
18. januar 2010 - 13:56 Der er 2 kommentarer

Trådløs netværk i Windows 2000

Jeg har hos en kunde lavet et lille trådløst netværk ved hjælp af ZyXEL produkter.

Netværket består af et NWA-3100 AP og på de 2 klientmaskiner bruges der G-260 USB netkort styret af ZYXEL Utility 1.1.0

Hos kunden kræves der som mimimum wpa-psk som kryptering.

Jeg har på det sidste oplevet, at det ikke er muligt at logge på det trådløse netværk, når dette er krypteret. Hvis jeg fjerner krypteringen helt, virker det upåklageligt.
Når krypteringen er slået til, ser det ud som om, at der bliver oprettet forbindelse, som holder i 5-10 sekunder, hvorefter klienten bliver "smidt af" det trådløse netværk, det gentager sig så længe klientprogrammet er aktivt.

Det skal siges, at begge klienter kører med Windows 2000 SP 4.

Er der nogen der har en idé om hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet?

pft Lenn
Avatar billede lenn Nybegynder
18. januar 2010 - 14:12 #1
Er det noget med at WPA krypteringen først understøttes fra Win XP SP2?
Avatar billede Spotgun Seniormester
18. januar 2010 - 15:02 #2
Iflg. Microsoft, så kan det muligvis være problemet:

"I forbindelse med klienter, der kører Windows 2000 (eller klienter, der kører Windows XP SP1 og bruger et trådløst netværkskoft, som ikke understøtter Konfigurationsfri tjeneste til trådløse forbindelser), skal du anskaffe og installere et nyt WPA-kompatibelt konfigurationsværktøj hos din leverandør af trådløse netværkskort." (sakset fra http://support.microsoft.com/kb/815485)