Avatar billede zyan Nybegynder
17. januar 2010 - 18:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet

kan ikke komme på nettet på min HP pavillion entertainment PC den siger at det enten er en timeout eller bruger et eller andet

hvad kan jeg gøre
Avatar billede Vandreren Novice
17. januar 2010 - 18:55 #1
Du har desværre nok kun to muligheder: Enten at købe en ny PC eller skrive nogle flere oplysninger.
Avatar billede zyan Nybegynder
17. januar 2010 - 19:09 #2
hvad vil du vide??
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2010 - 19:14 #3
Via router? gennem anden pc? ved hjælp af modem? Udbyder? styresystem?
Avatar billede zyan Nybegynder
17. januar 2010 - 19:16 #4
via router fra D-link;)
Avatar billede zyan Nybegynder
17. januar 2010 - 19:17 #5
Canal Digital, Vista og google chrome
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2010 - 19:24 #6
Er ikke skrap til Vista desværre.Har du nogle bud Vandreren?
17. januar 2010 - 19:32 #7
Er det sket 'pludeligt' ?
Eller har du eksempelvis 100% geninstaleret ?
17. januar 2010 - 19:32 #8
Nu siger/skriver du "google chrome" - hvad siger IE (Internet Explorer) ?
Avatar billede kurga Nybegynder
18. januar 2010 - 09:41 #9
Trådløst eller kabel? Hvordan ser din ipkonfiguration ud? Kan du pinge ud på nettet til eksterne servere, evt. dine dns-servere? Virker din DNS, resolver den navne til ip-adresser?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
18. januar 2010 - 10:36 #10
Flere oplysninger tak.

Hvilken router er der tale om ?
Kan du komme på nettet om du sætter kabel direkte mellem PC og modem ?
Avatar billede Vandreren Novice
18. januar 2010 - 16:05 #11
Mærkeligt: Jeg har ikke modtaget en eneste mail om nye kommentarer i denne tråd.

Uden konkrete oplysninger om konfiguration og fejlmeddeleser (evt. fra eventvwr) kan vi fremsætte løsningsforslag ad infinitum i en slags problemløsningslotteri.

Off topic: Det er en skam, at der ikke var serverplads til tråden om det nye just-eat (det er som bekendt en prioriteringssag). Jeg nåede kun at læse de første ca. 30 indlæg, men jeg forestiller mig at det blev trivielt efter 42 indlæg (og kom til at optage for meget serverplads)...
Avatar billede zyan Nybegynder
18. januar 2010 - 17:12 #12
jeg løste det selv;)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2010 - 18:15 #13
Hvordan gjorde du så det? Kan vi få en lille forklaring, så vi måske kan bruge det i en anden sammenhæng?