Avatar billede jens_k Nybegynder
17. januar 2010 - 14:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrift af tabeller og kolonner.

Hej,

Jeg har en database med mange tabeller og mange kolonner i hver tabel.

Jeg vil gerne have lavet en udskrift(papir) af alle tabeller, samt alle de kolonner som er under hver tabel.

Nogen som har et forslag til hvordan jeg nemmest gør det? Der er så mange tabeller at det vil tage for langtid at sidde og copy/paste via enterprise manageren.

Håber nogen kan hjælpe

/Jens K
Avatar billede terry Ekspert
17. januar 2010 - 14:13 #1
Avatar billede supertekst Ekspert
17. januar 2010 - 14:22 #2
Kan du bruge et Excel-regnark med VBA-kode, som kan dette m/en Access DB?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
17. januar 2010 - 15:04 #3
Hej Jens

Hvis du har sidder med en Enterprise Manager eller Management Studio kan du vælge, script database/ objects og på denne lette måde få alt hvad du vil have ned i en tekstfil o.a.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2010 - 22:15 #4
SELECT TABLE_NAME,COLUMN_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 02:59 #5
jens?
Avatar billede jens_k Nybegynder
23. januar 2011 - 00:33 #6
Hej Arne,

Vil du ikke lige smide et svar?

Jens_K
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2011 - 01:05 #7
gerne