Avatar billede gustav1994 Nybegynder
17. januar 2010 - 12:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Feedback på ny hjemmeside

Hej alle

Da jeg længe har været i gang med min nye hjemmeside, kunne jeg godt tænke mig lidt feedback på mit resultat. Siden er bygget op i joomla og med et gratis joomla template som jeg har modificeret så det passer til hvordan jeg ville have siden til at se ud.

Siden ligger her www.webmasterdebat.dk
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 13:07 #1
Det ser sgu godt ud :)
Jeg havde dog ikke tid til at oprette en bruger, men har kigget det lidt igennem og synes godt om det.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 13:12 #2
Hej Gustav

Fint logo.

Siden er nok lidt for farveløs i det til min smag.

Du mangler en form for intro-tekst på forsiden. Den lille tekst WebmasterDebat - Stedet hvor webmastere mødes siger ikke meget, for hvad der egentlig er meningen med siden, og hvad den indeholder, kan ikke umiddelbart gennemskues ved at se på forsiden.

Du mangler overskrifter på de forskellige sider.

Du har ingen knap tilbage til forsiden.

  // Steeven
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
17. januar 2010 - 13:31 #3
hej steeven grunden til jeg egentlig ikke har valgt at lave en rigtig forside er at det sætter et krav til både mig og mine evt. kommende skribenter.
Man forventer nemlig en form for nyheder eller artikler når man besøger siden, men som den er nu forventer man nye forums indlæg hvilke er formålet med siden.

håber det er til at forstå
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 13:54 #4
Ok, jeg forstår.
Hvis dine skribenter 'hverves' andetsteds fra er det fint, men hvis du håber på at siden skal kunne fange folks opmærksomhed og få dem til at deltage, så mener jeg, at du skal rette din forside mere mod nye skribenter end det er tilfældet nu. Siden skal simpelthen reklamere mere for sig selv.

Pointen i nyhedsopdateringer med nyeste indlæg osv. er fin og brugbar, men bør det være forsidens eneste formål?

  // Steeven
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
17. januar 2010 - 14:13 #5
Da hovedelementet på siden er forummet ville jeg mene at det skal være forsiden, ja.

Men enig med dig i at man godt kunne ligge en lille intro tekst i toppen der hvor jeg nu har en reklame dette tror jeg ville virke godt
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
17. januar 2010 - 14:20 #6
Ude i højre side er der et billede, der ikke bliver vist.

http://www.webmasterdebat.dk/images/logo.png

Billedet findes ikke: Error 404: File Not Found

Jeg synes næsten reklamen midt i det hele tager for meget fokus. Især, når den er mere farverig end selve siden.

Ellers er det da ok. Lidt neutralt, men overskueligheden er ok.

Du har bare mange kode-fejl:

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.webmasterdebat.dk/&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
17. januar 2010 - 14:21 #7
Du skal kopiere hele det sidste link ind i adressefeltet. Ikke klikke på det. Ellers vil det ikke virke.
17. januar 2010 - 17:47 #8
Jeg synes godt om hjemmesiden, og jeg har egenligt ikke meget at foreslaa.  Noget af det jeg normalt betragter naar jeg kommenterer paa hjemmesider er om det er tydeligt hvem maalgruppen er (hvem den ene procent (eller faerre) af websurferne er der skal "indfanges") og hvad hjemmesidens centrale budskab er.  Mange hjemmeside-hobbyister proever at vaere alt for alle.  Derved drukner siden blot i larmen.  Men her er det ganske tydeligt at hjemmesiden er for aktive webmastere og budskabet er noget i retning af hjaelp til selvhjaelp - giv bidrag til og hoest gavn af debatten mellem ligesindede.  Designet er "down to business" hvor stoerstedelen af siden er brugt til debatemner, plus den noedvendige administration.  Jeg kan veldig godt lide at siden er rolig uden distraherende bevaegelige objekter (jeg kan selv bestemme hvor min opmaerksomhed skal gaa) og uden alt for indviklet design der ikke bidrager til formaalet.  Det er ogsaa fint at reklameindholdet er holdt behersket.  Og farver og fonts er koelige, funktionelle, og "saglige."  Saa det er du kommet godt afsted med.

Jeg har et forslag:  goer noget ved de mange stave- og grammatikfejl.  Det er en nem maade at hoejne kvaliteten.  Du kan ikke kontrollere hvad de forskellige bidragsydere goer, men hjemmesiden's egne tekster og indlaeggene fra Gustav kan du kontrollere.  Det hedder, for eksempel, ikke "Hvis mig din side.." eller "Det ville vaere dejligt hvis i gad og give lidt feedback..."

Held og lykke med den videre udvikling og med at foroege brugerfladen.

(Jeg har skrevet dette uden foerst at kikke paa de andre indlaeg for ikke at lade min mening paavirke, dem vil jeg nu laese.)
17. januar 2010 - 17:51 #9
Ok, en kommentar til kommentarene:  I debatten mellem Steven og Gustav om hvorvidt siden skal reklamere for sig selv haelder jeg mest til Gustav's side (hvad ovenstaaende indlaeg ogsaa viser.)
Avatar billede mikaelch Novice
17. januar 2010 - 18:27 #10
okay design fandt denne fejl i bunden et banner uden det fungere ser sådan her ud på min computer

banner.euroads.dk/banner/1/1436/banner_12662.gif>