Avatar billede larsoslo Nybegynder
16. januar 2010 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opstart problemer med ACER Aspire 8530/8530G

Hej mine forældre har i sommers købt en bærebar acer som mine 2 nevøér benytter når de er på besøg .

Men nu vil den ikke starte op , opstart vindu til windows kommer og den grønne bar kommer frem men så kommer det der vindu hvor man kan vælge at starte i fejlsikker tilstand og der fra vil den ingen ting .

Hvis man prøver normal får jeg sort skærm men kan se muse pegeren og kan også flytte den på skærmen men den starter aldrig rigtig op.

Hvis man vælger fejlsikker tilstand så sker der det sammen men muse pegeren bliver forstøret som der jo plejer at ske i fejlsikker tilstand jeg kan ligeledes flytte den rund på skærmen men det er os det eneste der sker.

Hvis jeg sætter recovery dvd i dvd drevet sker der heller ikk noget .

Den køre vista home premium og ca 1/2 år gammel håber nogen kan hjælpe mig .

Jeg kaster lige lidt extra point med da det er et stort problem
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2010 - 00:11 #1
På vores Acer 7720, skal man trykke alt+f12 for at komme til gendannelses konsollen. Er det det samme på jeres pc?
Avatar billede larsoslo Nybegynder
17. januar 2010 - 00:47 #2
Nej det virker heller ikk altså kommer jo frem til den der side hvor man vælger fejl sikker tilstand men lige meget hvad jeg gør så kommer der sort skærm men kan sagtens flytte muse markøren og ikk andet . og kan heller ikk få den til at starte dvd drevet op så er lidt i vildrede . og har kikket på deres hjemme side den er jo mildes talt elendig ikke meget hjælp man kan finde der .
Avatar billede larsoslo Nybegynder
17. januar 2010 - 01:51 #3
Ups fandt svaret på acer´s hjemmeside man skal trykke på alt+f10 og vente lidt derefter trykker man enter og så kan du reeboote fra harddisk eller recovery skiver jeg valgte fra harddisk og nu køre den igen . Alt hvad der var på harddisken er godt nok væk men hellere det end ingen pc .

Men tak for hjælpen send en skriv et eller andet i et svar og du får de 200 point ok

Ha en rigtig god søndag

hilsen

lars
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2010 - 09:01 #4
Nå det var Alt + F10 på jeres pc. Godt vi fik pejlet jer på rigtig kurs.
Ps Hvis din acer computer har flere drev på harddisken, kan du flytte dine dokumenter over på dette drev, så det ikke slettes ved en formaterig/recovery. C drevet bliver jo formateret og overskrevet med den orginale recovery partition, der følger med ved køb af computer. Alternativt køb en usb pind og læg dine dokumenter her på som backup. De koster ikke meget i dag. En stick på 8 GB kan fås for en hundrede mand.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2010 - 09:07 #5
Dette program kan også tage backup:Backup og recovery :  http://www.paragon-software.com/home/db-express/
Hvis din computer har et stort c drev og et lille Recovery partition, kan man i diskhåndtering oprette et extra drev, ved at tage af pladsen på c drevet. Til normalt brug er 60 Gb rigeligt for et systemdrev med de programmer man normalt bruger. Alt andet kan man så have installeret på det andet drev, som man kan kalde DATA.
På dette drev kan også Dokumenter mappen flyttes. Det gøres ved at højreklikke på ikon og vælge "flyt destinaton" for mappen. Det var kun en lille sidebemærkning.
Avatar billede larsoslo Nybegynder
17. januar 2010 - 21:22 #6
Jamen der var ikke noget vigtigt på den for jeg har back-up af alle deres billeder på min externe harddisk netop af den samme grund .