Avatar billede holu Nybegynder
15. januar 2010 - 19:46 Der er 10 kommentarer

USB Flash Drive boot

Hej

Jeg sidder og roder med en Acer One bærbar (uden dvd/cd-drev) og jeg skal ha reinstallere Windows på den. men eftersom at den jo ikke har noget dvd-drev vil jeg bruge et USB Flash drev til at boote op fra, har "bare" lagt installationsfilerne fra XP, som er det styresystem jeg vil have på den, over på flashdrevet, men når jeg så prøver at boote op fra den siger den "Bootmgr is missing". har søgt på nette men kunne ikke finde noget der hjalp, så håber at der er nogle kloge mennesker her inde der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at løse problemet.

På forhånd tak :)

Holuaa
Avatar billede nugga Nybegynder
15. januar 2010 - 19:52 #1
Det er ikke bare at smide filerne over, prøv evt at google "How to install windows 7/vista/xp/whatever from a USB flash drive"

MBR betyder master boot record, og det er den der styre hvordan boot processen sættes igang.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2010 - 20:14 #2
Løsningen skulle være her:
http://www.boot-land.net/forums/index.php?showtopic=4900

Men hvorfor gendanner du ikke bare maskinen i stedet for at købe et nyt styresystem?
Avatar billede store-morten Ekspert
15. januar 2010 - 20:27 #3
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 20:53 #4
Avatar billede azerty Juniormester
15. januar 2010 - 21:03 #5
15. januar 2010 - 21:26 #6
Hvis du finder på at install "manuelt" fra en XP så skal du være 100% sikker på at der er XP driverpakker passende til din hardware + og flere andre ting ...

Pssssst: Der er flere 'guldkorn' når du har pænt lært at følge op på tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/holu
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 22:34 #7
"http://herberthumlebi.wep.dk/usb_bootable/" Skulle det virkelig være muligt at lave en Windows installation efter den guide ???
Avatar billede azerty Juniormester
16. januar 2010 - 00:11 #8
yes - har gjort det mange gange. Det overrasker mange, at det er så simpelt.

Problemet er, at det er DOS, dvs. begrænset til FAT og FAT32. Men med den i artiklen omtalte Winternals NTFS for DOS kan man også tilgå NTFS.
Avatar billede azerty Juniormester
16. januar 2010 - 00:12 #9
undskyld helge - nej, ikke en win-installation. Den er beregnet på recovery og skulle måske ikke være nævnt her. Men... det skader vel ikke at udbrede kendskabet til metoden :-)
Avatar billede azerty Juniormester
16. januar 2010 - 00:14 #10
Og man kan altså også kopiere manglende systemfiler fra en USB stick, hvis man har NTFS for DOS.