Avatar billede thedevil Nybegynder
14. januar 2010 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart

Hej jeg har et ret træls problem med min computer efter at jeg fik ny harddisk sat i. Når jeg starter computeren op så skriver den: Auto-Detecting Pri master og tager så ca fem minutter om at starte helt op og logge ind.. efter jeg er logget ind så kørere computeren helt fint uden problemer.. har ingen anelse af hvad der er i vejen.. en af mine venner som er igang med uddanelse til it supporter snakker om noget med biosen, om at enten der er nogle indstillinger i bios som skal ændres på eller at bios skal opdateres.. Kunne være rart at prøve og finde ud af noget for det er mega nederen at skal tænde for tvet og se fjernsyn indtil den er klar... mvh Jesper :D
Avatar billede nickwan Nybegynder
14. januar 2010 - 12:07 #1
er du sikker på at harddisken står som master?
Avatar billede Locodk Nybegynder
14. januar 2010 - 12:12 #2
Jeg tror din ven har ret i at der er noget i bios som kan ændres, men det kan ikke udelukkes at du også skal ha sluttet den på et andet kabel og med en anden jumper opsætning.

I din bios er der noget harddisk detection, og jeg mener at du kan ændre det således at den ikke gør det hver gang ved opstart, men så man skal ind i bios for at finde nye harddiske - altså så du kun kan se harddiske den har fundet inde i din bios.

Det er en mulighed du kan prøve, hvis du skal ha mere hjælp skal du lige give os bundkort navnet.
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 12:46 #3
Det er lang tid siden hva ;) Nå jeg fandt selv ud af det dengang... Men du får lige dine 150 point