Avatar billede needhelp2 Nybegynder
14. januar 2010 - 09:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find tal i matrx.

Hej.

Jeg har følgende problemstilling, der skal løses. I et excelark har jeg i en kolonne forskellige produkter, en række med månedsnavne (januar, februar etc.)og en række med dagsnavne (mandag, tirsdag etc.). Jeg har således en matrix med produkter og dagsnavne samt månedsnavne skrevet ovenover.

Jeg skal have lavet en formel, der automatisk går ind og finder et tal i matrixen under betingelse af, hvilket dagsnavn, måned samt produkt. Hvordan gøres dette lettest?

På forhånd tak.
Avatar billede needhelp2 Nybegynder
14. januar 2010 - 09:31 #1
Et eksempel:

MATRIX
            Januar            Februar
            Mandag    Tirsdag    Onsdag    Mandag    Tirsdag    Onsdag
Produkt A    30    40    20    20    30    40
Produkt B    20    50    40    40    20    50

Den skal altså ud fra ovenstående matrix automatisk finde en tal-værdi ud fra et givent produkt, måned og dag.
Avatar billede excelent Ekspert
14. januar 2010 - 21:25 #2
Avatar billede needhelp2 Nybegynder
15. januar 2010 - 12:04 #3
Tak for svaret. Ved ikke hvordan det fungerer med point, hvis du skal have det :)
Avatar billede excelent Ekspert
15. januar 2010 - 14:53 #4
du skulle kunne acceptere nu
Avatar billede excelent Ekspert
24. januar 2010 - 11:10 #5
Husk lige at lukke