Avatar billede brus Nybegynder
13. januar 2010 - 21:08 Der er 10 kommentarer

NTLDR mangler ----> blå skærm

Heej
Har haft en problemer fejl meldingen NTLDR mangler, efter en masse søgen har fundet frem til denne guide http://www.helgec.dk/ntldr.html. brændte ISO'en ud og computeren booter nu op og kommer til hvor den loader windows, men her kommer der så Blå skærm og den genstarter med det samme.
Hvad kan jeg gøre ved dette problem ? hvis jeg kan gøre noget..

har prøvet med XP cd'en men kan hverken komme ind at reparer windows eller formater, da den ikke finder nogen harddisk.

/Brus
13. januar 2010 - 21:19 #1
Gætter på at der er tale om XP på den 'syge' PC ???

---

Velkommen til 'SATA' helvedet ...

... check i BIOS under Harddisk ell. lign. - hvis muligt skal den stå til [Compatible] [EDI mode] ell. lign... Så skulle 'problemet' med SATA driver være klaret...
Avatar billede TopBasker Nybegynder
13. januar 2010 - 21:29 #2
Nu ved jeg ikke hvilken computer du har, og om muligheden for at forbinde din harddisk som ekstern harddisk er muligt. Hvis det er muligt, skal du blot kopierer NTLDR filen over på det drev din computer booter fra. Efterfølgende kan du køre din computer som du plejer.
13. januar 2010 - 21:38 #3
Ref.: #2 - det behøver sandelig ikke at være fordi filen NTLDR mangler, med der er mange andre muligheder. Det er bare systemets råb om at NTLDR ikke er mulig at loade/køre/finde ...
Avatar billede brus Nybegynder
13. januar 2010 - 21:56 #4
Det er en bærbar, og ja det det XP på computer..
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 21:57 #5
Jeg vil bare lige sige stakkels dig... Havde dette problem med en bærbar for nogle måneder siden og ALT hvad jeg prøvede var forgæves. Jeg endte med at formatere hele lortet og installere nyt OS på... :-(

Jeg håber dog Karise_Larry kan hjælpe, det plejer han at være god til.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. januar 2010 - 22:01 #6
karise_larry er du sikker på at det ikke skal være
IDE Compatibility mode!
Avatar billede TopBasker Nybegynder
13. januar 2010 - 22:02 #7
har du prøvet at køre en diagnose på din harddisk?

Det er al tid godt at finde ud af om det er hardwaren den er gal med.
13. januar 2010 - 22:07 #8
Ref: #6 - <brus> kan jo prøve *S* ...
Avatar billede off-line Nybegynder
13. januar 2010 - 22:54 #9
Du kan prøve med en Live CD som f.eks. Poppy Linux, som ikke skal
installeres, men kører direkte dra et CD/DVD drev.
Så kan du gå ind i windows, og se om NTLDR virkelig mangler.

( Under funktioner/ mappe indstillinger foroven, skal du markere
i "Vis skjulte filer og mapper". Ellers kan du ikke se den.)
Hvis den mangler, kan du kopiere den fra en USB pen.

NTLDR kopierer du bare fra en anden lign. windows.
http://www.puppylinux.org/main/index.php?file=Download%20Latest%20Release.htm
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 23:44 #10
Det ville sikkert være en god ide at køre en chkdsk på computeren, hvis du ikke kan starte i fejlsikker tilstand kan du downloade og brænde www.helgec.dk/unik.iso boot op på disken og kør en chkdsk herfra