Avatar billede slotski Juniormester
12. januar 2010 - 22:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Print 4 stk A6 på et A4 ark

Jeg har forsøgt at printe en flyer, men ligemeget hvad jeg prøver, så kommer der kun 1 flyer pr. ark, hvadenten jeg forsøger at printe eller forsøger at gemme som pdf. Jeg kan ikke engang få 2 stk. op på et ark, så det kan jo ikke være fordi de går udenfor arket. I acrobat fik jeg en enkelt gang delt dokumentet i 4 dele, men 3 af dem var stadig tomme.

Er der nogen der har gode råd til hvordan dette løses. Gider jo ikke printe en af gangen og klippe klister...
12. januar 2010 - 22:37 #1
Generelt:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Word Version ?

Eller install + bruge http://picasa.google.com/ !!!
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. januar 2010 - 22:44 #2
Tjek hvad din printerdriver kan. Min gamle Hp 930C har en funtion der hedder flere sider pr ark. Herunde 2 sider pr ark og 4 sider pr ark.
Avatar billede slotski Juniormester
12. januar 2010 - 22:59 #3
Vista, office 2007, pdfcreator samt en HP J6410 printer.

Der er en funktion der hedder 2 (og flere) sider pr. ark, men når udskriften vises, eller når det printes, så kommer der stadig kun 1 på arket.
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. januar 2010 - 23:00 #4
Hvis de 4 sider er billeder kan det gratis irfanview - thumbs - create contact sheet - printe 4 billeder på en side.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. januar 2010 - 09:48 #5
For at bruge funktionen til at udskrive 2 sider af samme slags på samme side, skal du i Udskriv-dialogboksen skrive 1,1 under sider - dvs. at du skal fortælle printeren, at du vil udskrive samme side 2 gange. Det er ikke intuitivt, men sådan virker det. Min printer kan kun klare 2 sider på et ark, men hvis din kan klare 6, må du tilsvarende skulle skrive 1,1,1,1,1,1.

Desuden: Du skal sætte papirformatet til A4 og ikke A6 for at bruge ovenstående, hvis det altså er A4-papir, du har i printeren.

En anden mulighed, som virker med sikkerhed:
Lav papirformat A4. Lav en tabel med antal celler = antal flyers, du vil have på en side, f.eks. 2 kolonner og 3 rækker. Du kan fjerne tabelstregerne, hvis du vil. Indsæt dit flyer-indhold i alle cellerne (lav teksten i den ene celle, kopier, vælg de andre celler, indsæt).
Avatar billede slotski Juniormester
16. januar 2010 - 19:03 #6
Det lykkedes med 1,1,1,1
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. januar 2010 - 23:28 #7
Det lyder godt. Dette er lavet som et svar...