Avatar billede ozman Nybegynder
11. januar 2010 - 23:23 Der er 1 løsning

Flash player %CPU steget kraftigt

Hej Eksperter

Jeg har en Macbook fra 2007 og bruger dagligt den nyeste version af Safari til at browse internet. Rundt omkring på diverse sider (ret mange efterhånden) bruger små flash reklamer eller bruger flash til at afspille videoer (Youtube f.eks.).

Jeg ved ik helt hvornår det er blevet som det er, men hvis jeg kun har min safari browser åben og går ind på 1 side med flash elementer så går processen 'flash player (safari internet plugin) sammen med processen 'safari' op på omkring 40-50% hver og 'kernel_task' omkring 10-20%.
Dette resultere i at min blæser går i gang på max, med det samme og tempraturen stiger til 65-72.

Jeg er ret sikker på at det ikke altid har været sådan, og jeg er også ret sikker på at det da ik kan være rigtig at små flash reklamer og videoer tager så mange ressourcer at computeren bliver nødt til at blæse med max hastighed.

Hvis jeg afspiller ganske almindelige AVI film (bare fra skrivebordet) bliver den slet ik så varm og blæseren klare sig med en mindre hastighed.

Der må være noget galt med det 'flash plugin'!!

Andre der har samme problem.

Løsning eller workaround?

På forhånd tak

Ozman
Avatar billede ozman Nybegynder
05. marts 2010 - 12:38 #1
lukket