Avatar billede doublejoble Praktikant
10. januar 2010 - 15:26 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Min webside er ikke med i googleindekset.

Jeg har lavet en hjemmeside. Den hedder www.riesfestsange.dk.
Nu er den 3 måneder gammel på nettet, men den er stadig ikke blevet optaget af google.
Jeg er ikke nogen ørn til html-tags og lign. men jeg synes at siden virker fornuftig skruet sammen.
Jeg har været i kontakt med Jonas fra google om det:
http://www.google.dk/support/forum/p/Webmasters/thread?tid=5ff3d306987863d1&hl=da
og har gennemgået hans forslag uden at blive klogere.
Hvis man googler "riesfestsange" kommer ovenstående side frem plus et par andre.
Robotten har altså stødt på linket, men har alligevel ikke optaget siden.
Hvorfor ikke??
Er det fordi at hjemmesiden ligger som et tilknyttet domæne inde hos unoeuro??
Er der nogen som kan hjælpe mig i denne sag?

Med venlig hilsen
Doublejoble
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2010 - 15:52 #1
Helt som google selv svarer så er en tilmelding til google ikke ensbetydende med at du bliver optaget i deres indeks - enkelte har endda spekuleret i at det ligefrem gøre ventetiden længere.

Først lidt omkring din side - blandt andet du benytter en del billeder, fx til menuer, og det kan søgemaskinerne ikke læse, du har en masse inline både javascript og CSS hvilket rykker det egentlig relevante indhold længere ned i koden, du benytter ikke vigtige tags som h1-h3, title (og til dels meta) særlig godt og du har ikke fantastisk meget indhold. Alt dette kan besværliggøre optagelse.

Dernæst tvivler jeg på at du har en SEO-strategi - SEO er en videnskab i sig selv og der er kommet en del bøger om det på det sidste så måske kunne det være en idé at købe sådan en bog. Men meget meget kort fortalt går det blandt andet ud på at sørge for at blive set, altså at andre linker til dig, en hurtig genvej til det er at tilmelde dig en masse linkkataloger - se fx http://web-dev.dk/post/2009/12/Danske-linkkataloger.aspx - og ellers så sørg for at komme ind på andre relevante sider fx hvis der findes nogle fora eller lignende for din kategori. Du kan også finde en del gode artikler om hvad arbejde det kan indebære her; http://www.eksperten.dk/guide/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Sidst men ikke mindst så hav tålmodighed - det er ikke altid let og hurtigt at blive opdaget, specielt hvis det eneste du har gjort er at tilmelde dig google.
Avatar billede doublejoble Praktikant
10. januar 2010 - 16:16 #2
Hej Keysersoze

Tak for dit hurtige svar.
Jeg vil kigge på tags til siderne og få dem brugt.

Du har ret i at jeg ikke har nogen seo strategi. Det har altid virket meget uoverskueligt for mig.
Jeg vil straks få kigget på link katalogerne og se om jeg kan få mit link på nogen steder.
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2010 - 17:33 #3
bare husk på - "tags" skal bruges og ikke misbruges, og som der også står i artiklen med linkkataloger kan de dels også misbruges og dels ikke benyttes som eneste vej frem da der ikke er nogen der kan vise sig sikre på at de fungerer i henhold til google om 1 år.

SEO er også meget mere end det, men det kan de guides her fra eksperten nok forklare meget mere om.
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
11. januar 2010 - 11:24 #4
Prøv at få et par link fra et par websider til dit website på www.riesfestsange.dk - at tilmelde sig mange af de såkaldte linkkataloger giver ikke mere effekt, mange af disse er mere eller mindre små linkfarme, skader mere end de gavner - Google vægter ikke de optagede link særligt meget eller slet ikke i disse indeks.

Google jagter betalte links til SEO http://blog.onlinemarketing.dk/betalte-links-til-seo.html

En naturlig opsætning af links, vil give en god effekt over en tidsperiode.
Avatar billede doublejoble Praktikant
19. januar 2010 - 01:08 #5
Hej eksperter

Tak for jeres respons.
Takket være disse links kom siden nu med i google - hurra hurra.

Og så vil jeg - når jeg kan se mit snit til det - få tunet den i forhold til tags mm.
læg svar og jeg deler pointene.
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
19. januar 2010 - 11:12 #6
Hej Rie

Tillykke med det.

Du bør forsat få så mange relevante links til din webside og få tilmeldt den f.eks. dmoz.
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2010 - 18:18 #7
bare husk på, at linkkataloger ikke er den eneste vej at gå (jo, lige pt fungerer det måske fint, men det er ingen garanti for at det også gør om 1 år) så optimering til søgemaskiner er noget der hele tiden skal holdes ved lige.

Grunden til min "bekymring" om hvorvidt arbejdet er gjort gennemført nok er dels at der kun er gået en uge (og et nyt site hos google kan variere resultatmæssigt meget i starten så lad dig ikke snyde) og dels, at du fx ikke har benyttes ekspertens muligheder for at fremhæve dit link (fx under din profil) og selvom eksperten måske ikke er det mest relevante for dit site har lidt jo også ret.
Avatar billede mikaelch Novice
06. februar 2010 - 01:19 #8
google bruger som nummer 1 links til at idekse ens side og om du laver verdens bedste titler og tekst med du vil ikke kunne findes med kun 18 links til siden i hvert fald meget dårligt arbejde lidt med links efterfølgende alt andet
http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http://www.riesfestsange.dk&y=Explore+URL&fr=sfp
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:39 #9
lukketid?