Avatar billede vilmand Nybegynder
10. januar 2010 - 12:37 Der er 2 kommentarer

VPN og Nas server

Hej alle...
jeg har lige købt en Iomega home media network hard drive (NAS server) og nu vil jeg gerne kunne få adgang til den fra andre netværk og tænkte at det var en opgave for VPN. Der er bare lige det problem at jeg ikke lige kan finde ud af at sætte det op rigtigt så jeg håbede nogle her inde kunne hjælpe mig med det...

Computer : medion windows 7
Router: Linksys WRV200
Nas: Iomega home media network hard drive
Internet: down/up 10/1 Mb/s
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. januar 2010 - 20:23 #1
Du kan hvis man kan lave vpn til din router, dvs kan den være vpn server.
Eller hvis din NAS box kan være VPN server, så skal du bare bore hul i din firewall
Avatar billede vilmand Nybegynder
10. januar 2010 - 21:47 #2
hej jonah.hex.

Jeg mener ikke min NAS box kan være VPN server.
Men min router kan godt være det.

Men hvordan sidder jeg det så op så det fungere???

PS. er VPN ikke en tunnel der gør det muligt for mig at se hvad der ligger på f.eks. min NAS server fra et andet netværk f.eks. på min skole ???