Avatar billede marksdb Nybegynder
10. januar 2010 - 00:13 Der er 5 kommentarer

udp flood attack

Jeg er usikker på om overskriften dækker mit problem men ifølge min google-søgning kan det ikke være helt ved siden af.
Jeg er for nyligt blevet truet af en person med god tekinsk viden indenfor computere, åbenbart nok til at han er begyndt at bombardere min firewall, hvilket er ret irriterende især fordi det sløver min forbindelse samt min pc.

Hvad kan jeg gøre for at forsvare mig?

(windows 7 64 bit med bullguard firewall)
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. januar 2010 - 01:20 #1
Er han så teknisk, at angrebet kommer fra mange forskellige ip adresser? Hvis han gør det hjemmefra, kan du kontakte hans udbyder.
Avatar billede marksdb Nybegynder
10. januar 2010 - 02:34 #2
Jeg er ikke sikker, visse adresser går igen men der er mange forskellige. Lige nu går min firewall i selvsving over IP'erne 192.168.0.01 og 0.0.0.0. Er de ikke lokale?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2010 - 08:21 #3
du har gamle spørgsmål du lige skal kigge på.

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/marksdb
Avatar billede marksdb Nybegynder
10. januar 2010 - 16:46 #4
Beklager de haltende indlæg, dem havde jeg simpelthen glemt alt om. Der forekommer som regel lange perioder mellem mine beøsg på denne side.
Jeg er nu igang med at afslutte dem så vidt muligt.
Avatar billede marksdb Nybegynder
10. januar 2010 - 16:53 #5
yderligere google-søgninger har muligvis givet mig en bedre beskrivelse af angrebet. Min firewall bruger sine resurcer på at blokkere hovedsagligt de 2 ovennævnte IP'er, hvilket en af mine kilder definerer som "Ping of Death":

'The ping of death involves commanding the slaves to send a command such as !p4 192.168.0.1. This launches the same command that can be performed in windows by typing ping 192.168.0.1 -l 65500 -n 10000. This, in effect, pings the target machine 192.168.0.1 continuously [10,000 times] with 64 kBs of data. A ping command is not a problem because many programs will use an initial ping before connecting to a host. However, if this is done by multiple machines, the target machine can become congested with ping requests and will be unable to processes legit requests.'

Lyder dette bekendt hos nogen?

Jeg har ændret min IP i forsøg på at undgå angrebene men det var til ingen gavn.