Avatar billede bjorn42 Nybegynder
08. januar 2010 - 21:07 Der er 3 kommentarer

Computer fryser / låser

Jeg har søgt lidt herinde, men fandt ikke lige noget jeg kunne bruge.

Sagen er den, at jeg har købt ny computer Fujitsu Esprimo P1500
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=3119080&sw=fujitsu

Den giver imidlertid så mange problemer, at jeg er ved at blive pænt irriteret over det.

Min gamle maskine kørte med XP og det fungerede fint, men det skal Windows 7 vel egentlig også.

1.
3 programmer har indtil videre opført sig underligt.
Specielt Fifa Manager spillet. Jeg kommer ind i det, men efter et par "træk" vælger computeren at låse / fryse, både lyd og alt andet, så jeg kan slukke og starte computeren op igen som eneste mulighed.

Jeg kan såmænd godt komme ind i spillet, men jeg når ikke langt før dette sker.

I Frontpage kan jeg arbejde i et kvarter, så sker det samme.
Og engang imellem ligeledes i musiksoftwaren Propellerhead Reason.

Hvad kan være galt her?
________________________

2. Når jeg streamer eller bare ser video vil jeg gerne have at det fylder hele skærmen, altså kommer helt ud til kanten. Om det så er Media Player, You Tube eller Flash Player. Men det gør det ikke, heller ikke med anden opløsning. Det er nærmest bare en firkant på skærmen, ca. 75% og kommer slet ikke ud til kanten.
Jeg har prøvet i Media Player at vælge at det skal helt ud til kanten, men det reagerer den ikke på.
Hvad skal der gøres her?

Håber på hjælp.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. januar 2010 - 08:26 #1
Det må vel være et problem som skal løses der hvor du har købt dyret, brug din reklamations ret.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2010 - 15:35 #2
Windows 7 er der mange spil som ikke virker både nye og gamle spil.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
27. februar 2010 - 18:14 #3
Hmm... Han kan vel godt aflevere computeren der, hvor den er købt, men er ikke sikker på at de vil reparere fejlen, hvis det viser sig at være en softwarefejl på programmer, som ikke fulgte med da man købte maskinen. Der vil højst sandsynlig komme et reparationsgebyr på dette.