Avatar billede woel Nybegynder
08. januar 2010 - 19:01 Der er 10 kommentarer

Beskadigt mkv fil

Hej derude :)

Jeg har en stribe mkv filer som kommer op og siger de er beskadigt når jeg prøver at kopire dem, er der noget at gøre ved det eller er det bare ærgeligt?

På forhånd tak
08. januar 2010 - 19:07 #1
Velkommen til E. ...

Fra hvad/hvor til hvad/hvor ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede thov Forsker
08. januar 2010 - 19:11 #2
Hvad siger Gspot til filerne http://www.headbands.com/gspot/ ?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 19:50 #3
Har du brugt filerne i både Mac og Windows??
Avatar billede woel Nybegynder
09. januar 2010 - 10:10 #4
Karise_Larry jo tak :)

Jeg har en Windows vista med en primær HD hvor windows ligger og så har jeg så to data HD, og prøver jeg at kopire en ¨beskadigt¨ fil så kommer den op med om jeg vil prøve igen fortsætte eller hvad, og der bliver jeg så nødt til at sige spring over.

Men nogle af dem som ikke vil kopi de fryser også et sted i filmen når man ser den, så der er vel en fejl eller noget. Men syntes også der er nogle der godt kan ses, men bare ikke vil kopi.

Jeg har ikke brugt filerne andre steder end på min egen pc, højst kopiret dem over til en ekstern eller andet, dem der vil selvfølgelig.

Er ved at kopire dem over på en netgear harddiskserver tror jeg det hedder, og den kører vist linux. Men problemet er det samme om jeg kopire til den eller bare til en disk på min pc.

Nu har jeg prøvet og downloade Gspot v2.70a, men er ikke helt sikker på jeg ved hvad eller hvordan man bruger det..

Håber sgu i kan hjælpe, det er skide irreterende.. hehe

I må endelig spørge hvis i skal bruge flere oplysninger
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2010 - 10:27 #5
Dette program kan redde data der på en eller anden måde er blevet beskadiet, i forbindelse med afvikling på forskellige systemer.
Kender ikke selv noget til programmet, men kan henvise til anden tråd der reddede slettede filer på harddisk.
http://www.data-recovery-software.net/
Tråd:http://www.eksperten.dk/spm/897171#reply_7516963
Håber det kan løse problem for dig.
Avatar billede woel Nybegynder
09. januar 2010 - 10:54 #6
Ved ikke om det er mig der ikke kan finde ud af at bruge det, men tror programmet er til recovery af en disk eller noget. Jeg skal mere bruge noget der kan reparere en fil (mkv)..
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2010 - 10:58 #7
Har du forsøgt at køre chkdsk på drevene??
Avatar billede woel Nybegynder
09. januar 2010 - 11:00 #8
Kan se man godt kan pege den beskadige fil ud, kan bare ikke få lov at prøve uden at købe programmet, lidt nedern hvis det så ikke virker.

chkdisk, tror jeg ikke jeg ved hvad er :(
Avatar billede Bodillen Nybegynder
10. januar 2010 - 01:54 #9
chkdsk: Højreklik på drevet, vælg "egenskaber", vælg "funktioner", undersøg enheden for fejl.

Har ikke selv prøvet det, men her er måske en mulighed http://meteorite.sourceforge.net/
Avatar billede woel Nybegynder
10. januar 2010 - 21:42 #10
Tror ikke det har noget med disken at gøre, men vil prøve at køre sådan en scan imorgen.

Har prøvet det der meteorite, men det er ligesom om der ikke sker noget overhoved når det er. Hvis der er nogle der har nogle erfaringer med det, eventuelt har fået den til at gøre noget vil jeg meget gerne høre mere..