Avatar billede Ebuc Nybegynder
08. januar 2010 - 17:41 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Har brug for gode råd og vejledning ang ny Pc til bla spil

Har set at Elgiganten har en pc på tilbud til 7777 kr og den skulle være perfekt til gaming.

Det er en  Acer ASM 7721

          Intel Core tm 17-920
                      8192 MB DDR3 1067MHZ
                      1000 GB SATA HARDDISK
                      1024/2431 MB DDR3 GEFORCE GT 250
                      2x DVI TILSLUTNING
                      DVD-RW BRÆNDER
                      KORTLÆSER 17 1 1
                      NETKORT 10/100/1000
                      8 x USB 2.0
                      1 x FIREWIRE IEE1394
                      WINDOWS 7 HOME PREMIUM PREMIUM 64 bit

Hvad synes i????Kommentarer modtages meget gerne.

                            v.h.tom
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 19:58 #1
Den ser rigtig okay ud! Ved ikke hvad spil du spiller, men den er helt sikkert top tunet :D
Avatar billede Ebuc Nybegynder
08. januar 2010 - 20:17 #2
Jeg har fået købt Call of Duty Modern Warfare2 som mine sønner sad og spillede i julen og så blev jeg fristet, og ikke tænkt på om min pc kunne klare det,og det viste sig at det kunne den ikke,og jeg burde jo ha undersøgt det!!
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 20:41 #3
- Processor: 1.4 Ghz
- RAM: 256 MB
- Video Memory: 64 MB
- Hard Drive Space: 4.0 GB
- Operating System: Windows 2000/XP
- DirectX Version: 9.0c

Anbefalet RAM: 512 MB

Som du kan se ovenstående, har den PC fra Elgiganten, alt der skal bruges og meget mere.
Og må jeg spørge om det kun er til spil eller også til arbejde, etc.?
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 20:43 #4
Hvis der er tvivl, var det systemkrav til COD 2 jeg remsede op :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2010 - 20:44 #5
JArndal> Hvor har du fundet dem?

De korrekte krav er her:
Minimum System Requirements
Required (minimum) Specs
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported
RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista)
Hard Drive: 8GB of free space
Video card: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600
or better or ATI(R) Radeon(R) 9800 Pro or better

Recommended Specs
CPU: 2.4 GHz dual core or better
RAM: 1G for XP; 2G for Vista
Hard Drive: 8GB of free space
Video card: 3.0 Shader Support recommended. Nvidia Geforce 7800 or better or ATI Radeon X1800 or better
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2010 - 20:46 #6
Og det var fordi det er nr. 2 i rækken, og ikke nr. 4 som jeg fandt...

hæhæ, så hænger det sammen :)
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 20:49 #7
hehe, det er iorden du ;)
Avatar billede Ebuc Nybegynder
08. januar 2010 - 20:52 #8
JArndal

Det er til begge dele,og kan fornemme at den har rigeligt med kraft,måske lidt rigeligt????

                v.h.tom
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 20:59 #9
Det er i hvert fald rigeligt! Du kan sagtens finde en pc der ikke er oppe i det prisleje, der vil kunne spille COD 2 uden problemer.
Men det kommer også lidt an på om du spiller over nettet eller bare mod bots, e.l.
Men som sagt, er den computer måske tanden for game (for hardcore) hvis du ikke rigtig spiller så seriøst. Når PC'ere er beskrevet som velegnet til gaming, er det mest for "De rigtig hardcore" dem der dyrker det halvprofessionelt. :)
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 21:00 #10
forstættelse: og som spiller lidt mere krævende spil. COD2 er ikke det mest krævende spil man finder anno 2010 :)
Avatar billede Ebuc Nybegynder
08. januar 2010 - 21:11 #11
Min pc som jeg bruger nu(stationær) er en Acer Aspire M 1100 2072

320 GB HDD  1GB DDR II Ram  AMD Atnlon 64  og er fra ca april 2007.så hvis jeg kunne opgradere den?? så ville det være ok!hvis det kan lade sig gøre??

                                    v.h.tom
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 21:11 #12
og misforstå mig ikke, en PC med en del svagere indhold, vil stadig være klasser over min egen, som faktisk kører spil, med ca. samme krav som COD2, rigtig fint.
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 21:13 #13
så først din kommentar efter min :D
Ja, det kan godt lade sig gøre. Du kan købe eksterne RAM i diverse elektronik forretninger, men de skal dog passe sammen med PC'en.
Hvad størrelse processor?
Avatar billede Ebuc Nybegynder
08. januar 2010 - 21:43 #14
Det er en AMD Athlon (tm) 64X2 Dual Core Processor 4200x 2.20 GHz

Hukommelse (RAM): 1,00GB  Systemtype 32-bit operationssystem

            har jeg lige chekket!  v.h.tom
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 21:59 #15
Hmmmm... Der er jeg lidt lost :( ved ikke hvor god den er sammenlignet med andre... Men RAM'ene, kunne der godt være flere af. 1 GB RAM er ikke særligt meget. Hvad styresystem er det (Win XP, Vista, e.l.)?
Avatar billede Ebuc Nybegynder
08. januar 2010 - 22:21 #16
Vista Home Premnium
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 22:38 #17
det er måske heller ikke det mest optimale. Vista skal bruge ca. 2 GB RAM, for at køre ordentligt, og med din ene GB RAM er det ikke meget.. Du kunne måske overveje at skifte styresystem, til enten XP eller Win 7. Vista har et flot design, men er langt fra så funktionelt som ovenstående 2 OS (operativ-system/styresystem)
Så det er helt sikkert en grund til at din PC ikke er specielt hurtig.
Mit råd er at få udskiftet Vista med XP eller Win 7, og få snakket med en ansat i elektronikforretning om RAM tilføjelse til din PC.
Mere kan jeg altså ikke rigtig hjælpe dig, men håber du kan bruge det til noget. Jeg skal nok holde øje med tråden hvis du svarer, skal jeg nok svare dig.

        MVH.
                          Jonas Arndal
Avatar billede Ebuc Nybegynder
08. januar 2010 - 22:47 #18
Jeg siger tak for hjælpen,og vil undersøge det nærmere.

                  v.h.tom
Avatar billede JArndal Nybegynder
08. januar 2010 - 22:51 #19
Det var så lidt :D
Avatar billede Ebuc Nybegynder
09. januar 2010 - 22:49 #20
HALLLØJ!!!!!  Jeg har fået spillet til at virke på min bærbare!!!jeg ville lige prøve en gang til,og begyndte at downloade det,og da det var ved at gå i stå,så trykkede jeg disk 1 ud,og i irritation så skubbede jeg den ind igen,og så gik den igang med at downloade igen,og da den var færdig kom jeg disk 2 ind,og vupti!!!nu har jeg spillet hele aftenen!!fatter ikke lige hvad der skete men det virker fint spillet!!!

                                      v.h. fra en noget overasket mand!!  tom
Avatar billede JArndal Nybegynder
10. januar 2010 - 00:29 #21
nå, jamen det er da godt for dig. Så behøver du ikke ud og investere i ny PC eller hvad?
Men godt at vide, og held og lykke med det fremover.
Jonas Arndal
Avatar billede Ebuc Nybegynder
10. januar 2010 - 15:07 #22
Njjaa??? ved ikke med denne her stationære,men vil da undersøge det ang flere ram og få indstalleret et andet styresystem,så den den kan blive noget kvikkere som den bærbare!!

PS!! kan jeg indstallere XP på denne her for det Vista der kører nu!!det er irriterende,MEGET irriterende!!og bare pc skal bestille lidt så lyder den som en gammel støvsuger.v.h.tom
Avatar billede JArndal Nybegynder
10. januar 2010 - 16:31 #23
ja, du kan sagtens installere XP, du skal bare finde et sted at købe det.
Avatar billede JArndal Nybegynder
02. februar 2010 - 20:01 #24
overvej at lukke denne tråd..
Avatar billede Ebuc Nybegynder
06. februar 2010 - 11:12 #25
gør jeg nu,jeg har ikke kunnet logge ind da jeg har genindlæst min pc!!v.h.tom
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2010 - 11:45 #26
Ebuc> måske du burde overveje at gøre som du siger ;)
Avatar billede Ebuc Nybegynder
06. februar 2010 - 12:00 #27
Skulle gerne være gjort nu. v.h.tom
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2010 - 13:08 #28
For en god ordens skyld:
Du skal aldrig bruge svar funktionen, for så "kommer man til" at acceptere eget svar, når man skulle have tildelt andre (der bare skulle have at vide at de skulle lægge et svar) point :)
Avatar billede Ebuc Nybegynder
06. februar 2010 - 13:19 #29
Det var det eneste sted der var markeret til at acceptere svar på,og tænkte også hvorfor der ikke var markeret ud for nogen af dem som har svaret mig,for selfølgelig skal jeg da ikke ha poing,men tråden skulle jo avsluttes!!tom
Avatar billede Ebuc Nybegynder
06. februar 2010 - 15:55 #30
jeg tror at ti øren er faldet,og kan se hvilken funktion jeg skal bruge så jeg kommer til at gøre det rigtigt næste gang!!Sorry! v.h.tom