Avatar billede hustlerh Nybegynder
06. januar 2010 - 12:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Optimal opsætning fra pc til LCD

Hej

Jeg har lige fået et 32" LCD philips TV. Jeg bruger 99 % af gangene TV'et til at se film på fra min bærbar.
Jeg forbinder computeren med TV'et med et HDMI-kabel, og afspiller filmen i vlc-player på computeren.
TV'et har følgende:
* 1366*768p opløsning
* HD ready
* mere kan ses på http://www.consumer.philips.com/c/televisions/5000-series-32-inch-digital-tv-32pfl5404h_12/prd/ie/

Det jeg søger er så en mest optimale opsætning af mediaplayeren jeg afspiller filmen i. Er opsætning af default den bedst til at vise en film på en LCD skærm fx? Eller skal man pille lidt ved opsætning, eller skal man installere andre filter fx som Avisynth eller ffdshow? Eller er vlc overhovedet et godt valg?

Tv'et har ikke 100 hz teknologi, men der er vel lige meget, for når man tilslutter sin pc med tv'et så benytter den sig af vsync - eller hvad? Og filmens fps skal helst matche hz opdateraten på tv'et ikk? Håber I kan hjælpe en grønskolling

Jeg afspiller hovedsageligt xvid film.

Tak for hjælpen
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2010 - 17:00 #1
Du kan jo købe sådan en her: http://www.befro.dk/shop/datacolor-spyder3pro-1792p.html
og se om det hjælper. :)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
06. januar 2010 - 17:31 #2
Vlc er et glimrende valg, som klarer de fleste filformater inkl. mkv, hvis du skulle få lyst til at udnytte din høje opløsning - du behøver ikke ændre indstillinger eller installere flere filtre, TV'et styrer selv frame opdatering m.m.
Avatar billede hustlerh Nybegynder
07. januar 2010 - 12:12 #3
Okay, så jeg skal heller ikke ændre på output fra vlc? der kan man ellers vælge en masse - openGl, default, YUV, X11, video memory etc.?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
07. januar 2010 - 19:13 #4
Default (standard) er fint nok. Alle de indstillinger er beregnet til specielt kodede filer mm, men du afspiller jo mest xvid, så det behøver ikke være indviklet...
Avatar billede hustlerh Nybegynder
08. januar 2010 - 21:49 #5
Super jamen tak for det! :)

(ork, hver gang jeg er herinde, glemmer jeg altid hvordan tildeler personen de point, man har opgivet som værdig til spørgsmålet)
Avatar billede hustlerh Nybegynder
08. januar 2010 - 21:50 #6
Nå jamen det er vel fordi du (Bodillen), ikke har angivet det som svar? :)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
08. januar 2010 - 23:41 #7
Jamen det gør jeg så :)