05. januar 2010 - 21:40Der er
14 kommentarer og 1 løsning
Lag ved brug af internet browser.
Jeg her en Dell XPS studio Desktop 435MT
MS windows 7 home premium X64 Intel core i7 2,67GHz 6GB ram Nvidia GT220 1GB ram
Mit problem består i at når jeg bruger min browser om det er Firefox eller IE så det min computer til at lagge. Dette står frem når jeg afspiller lyd eller video. Om det er lyd via browser eller iTunes, VLC eller noget andet. Lagget kommer kun når der er aktivitet i browseren, når den loader eller refresher et site.
Dell har været om skifte mit bundkort da det efter dere mening var hvad der skulle til. Dette hjalp ikke
Alle drivere er up to date, BIOS up to date. Total reinstall med windows 7 gjordt.
Så ud over at få points for denne vil man også kunne prale med at men er bedere en Dell selv om der ikke skal meget til.
Lagger som i lydden hakker og ingen respons til musen Dette sker når browseren arbejder ikke ved scroll men når den loader traps, reloader sider Der er kun mærkbart lag når jeg på samme tid som min browser er åben enten høre musik, ser noget video på skærmen på samme tid, ser noget på youtube eller windows afspiller en lyd når der sker en event i windows
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren). Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
------------------
Synes godt om
Slettet bruger
06. januar 2010 - 09:41#4
Prøv følgende - det er godt nok til XP, men mon ikke 7 har samme funktioner.
1:
Få den til at lagge et par gange og se så systemets event logs: Control panel -> Administrative tools -> Event viewer: Check alle logs (Application, Security, System, Internet Explorer) Du skal kigge efter ting der er sket i det tidsrum, det har lagget og lede efter Errors.
2:
Control panel -> Administrative tools -> Computer management -> Device Management: Kig efter enheder, der ikke er installeret korrekt (vises med rødt kryds over eller med gult udråbstegn).
3:
Det kan også være en driver fejl (siden 7 er ny, er der en del drivere, der ikke performer optimalt). Vi kan kigge på dette, hvis 1, 2 og CCleaner ikke virker.
Der er ikke noget problem at se i event viewer Ingen konfligter i device manager.
CCleaner kørt Search and destroy kørt "dog er det en clean install af windows 7" alle updates kørt.
Lag begynder først at indtræde nu efter at have kørt i 5-6 timer Reboot fixer problemet i 5-6 timer igen.
Dell support ved heller ikke hvad det kan være alt hvad de ikke har skiftet i min comp nu er RAM, GFX kort, Disk og CPU.
Antivirus: bullguard version 8.7 med alle updates.
inter net er via mit lan kabel.
Keyboard er Logitech G15 med logitech's software kørende.
Mus: ALM cheap ass logitech mus
Dell's har ikke kunne komme med et svar endnu.
Synes godt om
Slettet bruger
06. januar 2010 - 14:29#6
Hvordan ser memory usage ud i task manager? er der en process, der bruger ekstra memory? Det kunne tyde på memory leakage i et program eller en driver.
det er når jeg har min gmail, fjæsbog, og 2 forum's oppe i mine tabs
Om jeg downloader en ISO fil eller flytter 10GB fra en disk til en anden intet der.
jeg kan få problemet frem ved at åbne google i firefox eller IE og så åbne 1-5 tabs der efter at have søgt på hvad som helst. medens den loader de tabs, kommer lag (mus fryser, lyd hakker, video hakker)
er ved at tage backup igen og vil prøve et komplet REINSTALL "igen igen." og kun have driver's fra Dell's website Kun have min antivirus og ikke mere så vil jeg lave samme test igen
"Reinstall bliver gjordt for at gøre Dell's support folk glade"
Men da problemet først kommer efter 5-6 timer normalt vil der gå noget tid før jeg kan give et svar hvad resultatet vil blive
Synes godt om
Slettet bruger
06. januar 2010 - 15:51#10
Jeg vil tro det er proxy/firewall, der er problemet fordi det både er både Firefox og IE, men når du henter ISO, er der ingen problemer (fordi du downloader gennem en program, der benytter en anden port). Prøv at disable firewall og evt. installerede proxy servers.
Har svært ved at se hvordan det kan være min firewall Da fejlen først opstår efter mange timer
Jeg har lige nu fortaget en reinstall af computeren med windows 7 inden da jeg har kørt Dell's test software af ram og disk alt er pass der.
Alt der er på computeren nu er windows 7 home premium x64 "og hvad der til høre i windows", firefox v3.5.7 uden nogle addons, Bullguard 8.7 x64 opdateret
Drivers fra Dell's website som del anbefaler man skal bruge. "dette for at eliminere fejl fra 3. part"
windows er opdateret og jeg har windows Ressource overvågning til at køre i fuld skærm også
Så nu må vi se om nogle timer hvad den så siger.
Synes godt om
Slettet bruger
06. januar 2010 - 17:28#12
Der kan jo være fejl i firewallen eller en systemfunktion, som firewallen benytter sig af, der efter tid sløver ned. Vi har jo (dog med en vis usikkerhed) fået kredset det ned til, at det kun opstår, når der bliver overført data via port 80.
jeg venter lige med at disable min firewall. jeg er bare lidt glad for at at den er slået til.
Tænker på om det kan have været Flash player der fucker det hele op for mig.
Ved at flere af de sites jeg bruger har falsh bannere. Og flash player 10 er ikke særlig god til at frigive de resourcer den nu en gang har tilraget sig.
kvadratrodenaf1: vil du lave din kommentar om til en svar
jeg har fast slået at det er en fejl i bullguard firewall der løses ved cmd i admin mode "netsh winsock reset" Og nu kan jeg ikke fremprovokere den fejl mere.
og jeg takker for hjælpen sjovt nok så havde dell samme info som alle jer samt jeg har snakket med dem flere gang i dag og de var ikke i stand til at komme med en løsning.
Self. kan det være et tilfælde at det er firewallen der fejler lige nu men alt tyder på at det var den der var fejlen og jeg vil være på vagt over for om det skulle opstå igen.
Synes godt om
Slettet bruger
06. januar 2010 - 22:42#15
Jamen her er så et svar. Du kan jo vente med at acceptere, til du har testet et par dage.
/1
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.