Avatar billede UniqGrafik Nybegynder
05. januar 2010 - 17:46 Der er 19 kommentarer

Windows 7 - internetforbindelse

Hej
Er der nogen der kender til det problem, at efter et ha´ opgraderet fra Windows XP til Windows 7, at man så ikke kan få internetforbindelse??
Jeg har IKKE pillet ved nogen kabler eller andet der kan være årsag til dette!
Windows 7 skulle vel oprette automatisk, ikk??

P.S. Der er ingen problem med at bruge det trådløse netværk!
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 17:51 #1
Prøv at se efter i enhedshåndteringen du mangler med rimelig sikkerhed opdaterede drivere!
kontrolpanel enhedshåndtering der må ikke være gule spørgsmåls tegn!
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
05. januar 2010 - 18:55 #2
Det er ikke alle computere hvor den kan oprette internet forbindelse.
Windows 7 har de jo været så klog af udgive inden alle drivere var klar. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2010 - 19:14 #3
#2 hvorfor sender du en kommentar som et svar? man sender kun et svar når spørgeren ber en om det!
http://www.eksperten.dk/faq
nu har jeg kørt win7 fra den første beta version i 08 og selv der kunne man på de fleste bundkorts hjemmeside hente drivere og de fleste var vista som stort set er compatible!
Avatar billede UniqGrafik Nybegynder
06. januar 2010 - 14:59 #4
Hej - rigtigt nok at jeg mangler drivere. Har prøvet næsten alt nu, men problemet er jo at jeg ikke kan komme på internettet for at opdatere driver. Har hentet en driver detektiv, men den vil også opdatere på intet... Kan I se mit problem?
Mit netkort er et: Planet, enw-8300-T(v2) - og det skal så passe til windows 7.
Nogen der har et godt bud på hvad jeg gør?

På forhånd tak!
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2010 - 15:15 #5
Jeg forstår ikke rigtigt dit problem du skriver at der er ingen problemer med at bruge det trådløse netværk! Hvis det er på samme PC burde det da køre problem løst, du går ind i enhedshåndteringen trykker opdater driver lader win7 søge på nettet hvis den finder den kan den også dovnloade over trådløs!
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2010 - 15:29 #6
Her er et link til en zip fil! den er til vista som skulle virke!
http://www.bestdrv.com/planet_planet_enw_8300_driver_43369.htm
Avatar billede UniqGrafik Nybegynder
06. januar 2010 - 18:08 #7
Problemet er at jeg med min stationære PC, har installeret Windows 7, og hvor jeg så mangler drivere for overhovedet at komme på nettet VIA kabel. Det trådløse nævnte jeg fordi jeg sidder med den bærbare, så hvor jeg havde troet det havde været forbindelsen i starten...
Ja, er ikke nogen ørn til det her...men så er det jo godt man kan finde hjælp.
Kan desværre ikke bruge linket, da det er en driver detective, som jeg igen ikke kan bruge på den stationære...SKAL jo på nettet først!
Giver det mening nu???
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2010 - 19:24 #8
Ja du har ret det er driver detectiv over alt har fundet ud af at det er Realtek chipset den bruger rtl8300 lige umidelbart kommer der også en driver detectiv der. men du kunne jo melde dig ind her!
http://members.driverguide.com/ums/index.php?action=l&furl=aHR0cDovL21lbWJlcnMuZHJpdmVyZ3VpZGUuY29tL2RyaXZlcl9zZWFyY2gucGhwPyZpbml0aWFsPTEmcT1ydGw4MzAw&ac=1262802133v923242
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2010 - 19:45 #9
jeg ville prøve denne nr 3 på listen http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=G31M-GS&o=Win7
Avatar billede UniqGrafik Nybegynder
06. januar 2010 - 21:20 #10
Hmm... ja det virkede så heller ikke... Skal jeg mon købe et nyt netværkskort??? Har prøvet andre drivere tidligere idag, uden "held"...
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2010 - 21:32 #11
Ok jeg gik ud fra det var integreret på bundkort da det er længe siden man brugte indstikskort!
Avatar billede UniqGrafik Nybegynder
07. januar 2010 - 11:53 #12
Vil det sige at jeg skal ha´ et nyt netkort?? :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2010 - 15:24 #13
Ja Hvis du ikke kan finde en driver! her 2 muligheder!
http://www.dustinhome.dk/pd_5010134380.aspx?csref=edbpriser_5010134380
http://www.dustinhome.dk/pd_5010096739.aspx?csref=edbpriser_5010096739
Men fortæl lige hvad dit bundkort hedder?
det må være en gammel sag hvis det ikke har indbygget lan.
Avatar billede UniqGrafik Nybegynder
07. januar 2010 - 20:55 #14
Mit bundkort er 4-5 år gammelt... (oldgammelt..ved det!!)..Det er et Asrock PCI Express RAID.
Har købt et nyt net kort, men kan stadig ikke kommer online!!!?
Nyt netkort: Intel Pro 1000 GT Gigabyte.

Den melder en fejl "651"... har søgt på det, og det er åbenbart en "typisk" Windows 7 fejl...men?!

????
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2010 - 22:49 #15
Hvis det er dette MB så har det onboard lan? og så får den konflikt med et externt og skal disables i bios!
http://www.asrock.com/MB/overview.asp?Model=775XFire-RAID
Avatar billede UniqGrafik Nybegynder
09. januar 2010 - 14:15 #16
Hej igen - Så har "disabled" LAN i BIOS, men har stadig problemer...! :-(
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2010 - 14:35 #17
Ok jeg har mistanke om at du sidder med et bundkort hvor på der er et indbygget land stik og at du har et pci kort hvor du ikke kan finde drivere til? og hvis det er tilfældet så smid det kort væk! og sæt stikket i forbindelsen på bundkortet og enable lan igen! men da du endnu ikke har fortalt hvilket bundkort det er er det svært at komme videre!
Avatar billede UniqGrafik Nybegynder
09. januar 2010 - 15:36 #18
Bundkortet har jeg nævnt at det er et: Asrock PCI Express RAID
Der står yderligere: ATA 133 og SATA II.

Som sagt har jeg købt nyt netkort (Intel Pro 1000 GT Gigabyte), og det gamle netkort virkede jo faktisk fint inden jeg installerede Windows 7??!
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2010 - 16:04 #19
Ja men har du prøvet med det indbyggede uden pci kortet det ville jo alt andet lige være det rigtige!