Avatar billede ken65 Nybegynder
04. januar 2010 - 18:31 Der er 10 kommentarer

En mislykket formatering fra windows vista til xp

Jeg formaterede min bærbære acer 5610 hvor der var installeret vista på da den i sin tid blev købt. Jeg regnede egentlig med at det ville være problemfrit at formatere den med min windows xp. Men jeg tog fejl. Den mangler tilsyneladende en masse drivere. Lyden er væk, skærmen står ikke superskarp, og jeg kan ikke komme på nettet. Jeg har været inde på Acer´s egen hjemmeside via min stationære computer for at downloade drivere. Men problemet er at jeg ikke kan opdatere driverne efter den har scannet fordi jeg ikke har internetadgang. Er der nogen her i forummet der har en idé til hvad jeg kan gøre?
Vh. Kenneth
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
04. januar 2010 - 18:44 #1
først og fremmest hvis du skaffer driveren til nettet først før alt andet har du muligvis adgang til netter så den kan opdatere
ellers måske har du haft fået en cd med som du kan bruge

ellers så brug din stationær til at søge efter opdaterede drivere :)
Avatar billede osigaard Nybegynder
04. januar 2010 - 18:59 #2
Gå ind på Acer´s egen hjemmeside via din stationære computer for at downloade drivere.
Download samtlige drivere, brænd dem ud på en CD/DVD og sæt herefter den nyligt brændte CD/DVD over i din bærbare, og opdater driverne ad denne vej, start med chipsetdriverne.
Avatar billede osigaard Nybegynder
04. januar 2010 - 19:00 #4
Gå ind på Acer´s egen hjemmeside via din stationære computer for at downloade drivere.
Download samtlige drivere, brænd dem ud på en CD/DVD og sæt herefter den nyligt brændte CD/DVD over i din bærbare, og opdater driverne ad denne vej, start med chipsetdriverne.
Avatar billede ken65 Nybegynder
04. januar 2010 - 19:05 #5
Men hvad hedder sådan en driver til nettet? Jeg har en trådløs router som den før jeg formaterede havde forbindelse til.

Vh. Kenneth
04. januar 2010 - 19:37 #6
Velkommen til E. ...

...trådløs router som den før jeg formaterede ... det har ingen betydning ... du SKAL have alle XP driverne på plads ... som beskrevet ovenfor...
Det burde du have checket op på først...

Læs iøvrigt her -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Husk også ->
M$ ServicePack1+2+3
Sikkerhedsprogram(mer)
Java
DirectX
FlashPlayer
...

(Joooo - det er ikke bare gennemført på ~1 times tid; reservér >5 timers maskintid til hele proceduren...)
Avatar billede ken65 Nybegynder
05. januar 2010 - 12:14 #7
Tusinde tak skal I have for den gode vejledning! Min bærbare computer virker nu perfekt efter jeg har fået installeret alle driverne. Jeg ved ikke hvordan pointsystemet virker herinde men jeg synes I alle har fortjent toppoint for jeres indsats.

Venlige hilsner og tak!!
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. januar 2010 - 12:41 #8
Ingen point til mig tak.
Du er ny mer på siden så for min skyld, kan du beholde point, du skal nok få brug for dem.
Vedr. pointsystem kan du læse dette:
http://www.eksperten.dk/faq
12. januar 2010 - 20:22 #9
Læg selv et [svar] så deler vi alle sammen...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-2
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 07:57 #10
ja da