Avatar billede EatThis Nybegynder
04. januar 2010 - 15:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Hej
Min datter ønsker sig en bærbar, og jeg er lidt i vildrede med hvad der skal købes.
Den skal bruges til skole (OpenOffice) og lidt videoredigering (ikke af den prof. slags) og så spiller hun SIMs, Spore og andet i den genre.
HILFE - hvad f. skal man vælge??

Hun er helt vildt forelsket i Samsungs lille NC10, men er den "stor" nok til det formål, og hvad med CD osv. ????
Nogen her der har en mening om det (er der sikkert ;) ). Budget er omkr. 4k max.
Avatar billede nippo Nybegynder
04. januar 2010 - 15:55 #1
NC10 er fin nok til det du har beskrevet den skal bruges til. Den kan hun få meget glæde af. Og hvis hun selv kan lide den så er det jo et stort plus.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2010 - 16:38 #2
Jeg ville vælge en "rigtig" bærbar - de der små møgskærme virker bedst som computer nr. 2 - til lidt mail/surf i toget eller bussen...
- og for 4k kan du sagtens finde en ordentlig 15" og mere RAM

Selvom de jo ER noget tungere...
Avatar billede nippo Nybegynder
04. januar 2010 - 18:58 #3
#2 Nu tænker jeg på skole, mail og det der. Så er NC10 fin nok. Den er jo ikke så stor så den er nem at transpotere.
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. januar 2010 - 20:54 #4
Hvilket operativ system er det der skal bruges på bærbaren?

for 1gb i en NC10 er ikke nok til xp(2gb) eller vista(4g) efter min mening.
Hvis hun skal køre linux er det intet problem, men det kan ikke afvikle, sims eller spore effektivt.

En NC10 tror jeg ikke man bliver glad for i længden.
Men du må komme med nogle ting at gå efter.

Hvor tung må den være,
skærm størrelse,
budget,
batteri-leve-tid sådan noget.
Avatar billede EatThis Nybegynder
05. januar 2010 - 15:01 #5
hej alle
Tak for svarene!

@drenriza - det var faktisk eksakt min tanke, at der var for lidt mem alene til OS, og jo det vil være Windows, Linux (Ubuntu) som jeg selv kører, er nok lidt for "tungt" til hende ;) Og som T4nk3r nævnte, så er det måske en for lille skærm, hvis man skal sidde længere tid og skrive.

- Skærm er vel max. 15-16', der over begynder $ at blive lagt på for hurtigt. Hun har mulighed for ekstern monitor og keybord der hjemme.
- Som jeg skrev "Budget er omkr. 4k max.", måske 5.... :| Så et sted der imellem er vel max.
- Batteri-leve.... hmmm. Tror faktisk den kommer til at være mest i "snor", så den behøver ikke have uendelig levetid :)
- Vægt, 2-3 kg er vel ok?
Avatar billede drenriza Nybegynder
05. januar 2010 - 16:11 #6
HP Pavilion Dv6-1250eo Entertainment (Danmark, Finland, Norge, Sverige)
Bedste pris: 4.584,00 DKK
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=635119

Det må være mit bud på en god bærbar.

med
4gb ram
duel core
4530 ati gfx
2,9kg
15,6"
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 10:31 #7
Netop drenriza, MEGET bedre
- sådan en svend kan hun have glæde af i årevis!
Avatar billede EatThis Nybegynder
08. januar 2010 - 12:35 #8
@drenriza
Spot on - vidste ikke HP havde den model. Tak!
Avatar billede EatThis Nybegynder
08. januar 2010 - 12:35 #9
POint er givet