Avatar billede bas Forsker
04. januar 2010 - 10:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Citrix plugin på Mac ?

Hej og godt nytår

En af mine kollger har lige fået en Mac computer, og hun har forsøgt at installere
nedenstående plugin på den. Men knapper som (Gem og) Kør er ikke aktive, når
hun vil (hente og) installere filen.

Skal man gøre noget specielt i Mac-miljøet for at køre og installere filen.
Skal den f.eks. køres som administrator, og hvordan gøres det i så fald?

Citrix Online Plug-in for Mac - Version 11.0:
http://www.citrix.com/English/ss/downloads/details.asp?downloadId=1856482&productId=186&c1=sot2755

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede kado Nybegynder
04. januar 2010 - 15:50 #1
Der er en download knap:
Klip på den og hvis spørgsmål om Download Manager kommer, klik på download file
Tillad evt. program fra download-siden.
Herefter starter download.
Klip på Launch og installer plug-ins
Avatar billede bas Forsker
04. januar 2010 - 20:26 #2
Hej

Tak for dit svar.

Spørgsmålet var mere, hvordan programmet bliver installeret,
når filen er blevet gemt på computeren.
Jeg plejer ikke at bruger download manageren, da jeg ikke har
kunnet få det til at fungere (i Windows). Jeg klikker i stedet bare på linket click here i det vindue der dukker op, når man klikker på Download.

Men det er da muligt, at download manageren virker bedre i
Mac-miljøet. Derfor vil jeg gerne give dig points.
Men jeg venter lige til min kollega melder tilbage.

Men jeg fandt denne side http://www.ofzenandcomputing.com/zanswers/779 , som jeg måske
kan bruge.

Mvh. Martin
Avatar billede kado Nybegynder
04. januar 2010 - 20:42 #3
Det er helt OK.

Men hvis du ikke bruger en form for Download Manager, så skal du bare finde den fil, der er blevet downloadet - det er formentlig en med endelsen .dmg.

Dobbeltklik på denne (den mountes), herefter skal du følge instruktionerne for installation - normalt bare klik Install, indskriv password mv.

Herefter er programmet installeret, og du kan under Programmer så finde det installerede - Åbn det og en melding om, at det er et program hentet fra Internettet kommer frem - klik OK og VUPTI, som min kone ville sige.
;-)