Avatar billede chrisbi Nybegynder
03. januar 2010 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af styresystem windows 7

Jeg har en pc uden styresystem - IBM

Vil gerne have Windows 7 i den.

Hvordan sikrer jeg mig, at jeg køber det rigtige - en

Microsoft Windows 7 Home Premium Dansk.

Har købt 1 Microsoft Windows 7 Home Premium Dansk - hos merlin til 630 kr. - men da jeg åbner dvd-en står der
indeholder "Windows Anytime Upgrade".
Det fremgik ikke af hjemmesiden eller af omslaget i den plomberede kasette.
Den vil jeg returnere, da det som jeg forstod på et link fra john_stigers:  http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/windows-anytime-upgrade

er en overbygning på en installeret Windows 7 styresystem.

Så hvad skal jeg kigge efter, for at få købt det rigtige styresystem - eller skal jeg opgive at købe på internettet?

Og ja - jeg har aldrig prøvet at sidde med en computer uden styrestystem. Og burde måske holde fingrene for mig selv :(

vh
Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 17:50 #1
Det kommer meget an på hvad du har tænkt dig at bruge maskinen til... men eftersom det er en ibm du har købt dig kunne jeg ikke forestille mig at der skulle være en maskine som du skal bruge til gamer brug... hvad er dein hensigt med din computer og hvilken hardware har du liggende i den?
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 17:52 #2
Langt de fleste hjemmebrugere kan "nøjes" med Windows 7 Home Premium i 32bit versionen (tag ikke N versionen)

Home Premium 32bit køre upåklageligt og eneste ulempe er at den ikke kan kører (understøtter) mere end 4Gb ram installeret

Hvis du skal bruge grafikkrævende programmer og bruge rammængder over 4Gb, så skal du køben en 64bit version.
Her vil jeg anbefale at du køber Proffisional versionen (tag ikke N versionen)
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare

Ps. du skylder faktisk john point for det tidligere spørgsmål, så du kan lade ham svare heri og derved give ham de manglende points :-)
Avatar billede chrisbi Nybegynder
03. januar 2010 - 19:22 #3
Tak haverslev - jeg ved, jeg skylder john point fra tidligere og tror jeg har læst mig til, hvordan han får dem - har forsøgt at undskylde min fejl i kommentar til tidligere spørgsmål.
Men jeg blev lidt forvirret - da jeg på et tidspunkt opfattede svarebne - som at jeg kunne bruge Windows Anytime Upgrade-dvd'en.
Nok min skyld, fordi jeg ikke spurgte præcist nok.
Jeg er 66 og vover mig ud i dette, og er lige nu p..sur på merlins hjemmeside, hvor jeg ikke har kunnet læse, hvad det reelt var, de solgte.

Men mit brug er almindelig "hjemmekontor" - ikke spil, det kører børnebørnene på fruens computer. Måske har jeg brug for at kunne se videoklip - og net tv.
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 19:57 #4
Så er win7 home premium helt fin til dit brug.

Find en Merlinbutik i nærheden og se om ikke du kan bytte
Denne kan bruges, såfremt du skal opdatere fra Vista til Win7:
http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=224644

Ellers skal du bruge en komplet version:
http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=387138&prodid=224510
Avatar billede chrisbi Nybegynder
03. januar 2010 - 23:42 #5
Tak haverslev.

Dit Merlinlink ligner meget mit:
http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=222909

Som du ser, kan man ikke se, at det er en Upgrade - og for en novice som mig - er det jo katastrofalt.
Jeg skal have et helt nyt operativsystem - da computeren intet har.

Så dit sidste link må være svaret på mit problem. Vil du bekræfte med et svar til mig.

Og jeg skal nok sørge for john
Avatar billede LiseM Novice
04. januar 2010 - 17:01 #6
Til Haverslev -

hvad er årsagen til at du fraråder N-versionen?

Dette bare af nysgerrighed. Står selv overfor at anskaffe mig ny pc med nyt styresystem.
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2010 - 19:50 #7
N versionen har bl.a IKKE dette:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/windows-media-center

Det er bevist valgt fra i N versionen, se her at der Ikke er flueben udfor teksten:
Se mange af dine foretrukne tv-udsendelser gratis, når det passer dig, med internet-tv.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare