Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 15:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Resize DIV efter indhold

Hey Alle

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en bekendt, og i den forbindelse er jeg stødt på, at jeg ikke kan få en DIV til at resize efter indholdet i denne. Hvis jeg f.eks. placerer et billede, som er større vil billedet blot brede sig ud over kanterne på DIV'en. Kan jeg på en måde, gøre så DIV'en blot udvider sig?

- Rasmus
Avatar billede mall Nybegynder
02. januar 2010 - 16:16 #1
Hvis du har sat en fast højde eller bredde på din div, så kan den ikke udvide sig..
Det kan løses ved at sætte width og/eller height til auto. Eller sætter overflow til auto.. Gør du det sidste vil du få scrollbars på din div når indholdet rager ud over kanterne...
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 16:32 #2
Jeg har nu prøvet at sætte min-height, og height:auto - men uden resultat.

Vil du prøve at se hvad jeg gør galt?

http://lorf.dk/eksperten/
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 16:33 #3
Jeg kan i øvrigt heller ikke få den grå sidebar til at bevæge sig med ned, når den bliver længere ved f.eks. scroll.
Avatar billede AriGold Nybegynder
02. januar 2010 - 16:33 #4
undlad at definere en højde på diven og i dit stylesheet skriver du: .clear{clear:both};

HTMLen lige inden din "container" slutter:
<div class="clear"></div>
det burde løse problemet
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 16:40 #5
Virker heller ikke..
Avatar billede AriGold Nybegynder
02. januar 2010 - 16:44 #6
prøv at fjern position: absolute fra din #picture
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 18:42 #7
Så virker det, men billedet er ikke længere placeret rigtigt. Hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 18:46 #8
Position relative virker;) Tak for hjælpen. Smid svar arigold.
Avatar billede AriGold Nybegynder
03. januar 2010 - 10:56 #9
np