Avatar billede snokey Nybegynder
02. januar 2010 - 12:38 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Hosts virus.. + HijackThis

Hej jeg har en virus i Hosts som ligger i mappen:C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Jeg har prøvet og slette den med AVG, men filen kommer bare igen..

har lavet en log..

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgrsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgnsx.exe
C:\WINDOWS\system32\FastNetSrv.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\CesarFTP\CesarFTP.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Programmer\zepsoft\Wallpaper Calendar\WallCal3.exe
C:\Programmer\CesarFTP\server.exe
C:\Programmer\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Documents and Settings\Daniel Küster\Skrivebord\HostsXpert\HostsXpert.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: TBSB07286 - {C23D0D6A-8CBA-4B33-9735-47D81F5B2B85} - C:\Programmer\ecobar\ecobar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Ecobar - {59382727-9048-6123-1523-597264847187} - C:\Programmer\ecobar\ecobar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ctfmon.exe] ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Wallpaper Calendar.lnk = C:\Programmer\zepsoft\Wallpaper Calendar\WallCal3.exe
O4 - Global Startup: CesarFTP.lnk = C:\Programmer\CesarFTP\CesarFTP.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O16 - DPF: {BAE1D8DF-0B35-47E3-A1E7-EEB3FF2ECD19} (CPlayFirstddfotgControl Object) - http://www.freeworldgroup.com/games6/dinerdash3/ddfotg.1.0.0.33.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: fastnetsrv  Service (fastnetsrv) - Netopsystems A - C:\WINDOWS\system32\FastNetSrv.exe
O23 - Service: ICF - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe:exe.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe (file missing)

--
End of file - 6137 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2010 - 12:41 #1
Malwarebytes Antimalware:  http://www.malwarebytes.org/
Hent den. Opdater den og kør en fuldscanning.
Avatar billede f-arn Guru
02. januar 2010 - 12:42 #2
Hvad mener du med at du har en virus i hosts. Hosts er en tekstfil.
02. januar 2010 - 13:09 #3
... desuden er der nogen grund til at du ikke har instaleret noget som helst indenfor SIKKERHEDSOPDATERINGER + SERVICEPACK3 fra WindowsUpdate ?

---

Gennemfør denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

02. januar 2010 - 13:10 #4
(Hovsa - fik ikke opdateret...)
Avatar billede snokey Nybegynder
02. januar 2010 - 13:41 #5
Har kørt denne guid igemmen..
http://www.eksperten.dk/guide/1232

Her er et par log:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.43
Database version: 3477
Windows 5.1.2600 Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180

mbam-log-2010-01-02 (13-38-47).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 144548
Tid tilbagelagt: 19 minute(s), 46 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 1
Inficerede Hukommelses Moduler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 16
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 13
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 3
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 14

Inficerede Hukommelses Processer:
C:\WINDOWS\system32\FastNetSrv.exe (Backdoor.Bot) -> Unloaded process successfully.

Inficerede Hukommelses Moduler:
c:\WINDOWS\system32\BtwSrv.dll (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\btwsrv (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\fastnetsrv (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\tbsb07286.ietoolbar (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\TypeLib\{65dcd8fe-a6f4-47b5-a5bd-13952364defc} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{f55c26ae-bdb0-4cc3-ba4e-ba5a0806438e} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{f6bb6a9a-e77b-4d5b-82d0-15ffb881e963} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{59382727-9048-6123-1523-597264847187} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{c23d0d6a-8cba-4b33-9735-47d81f5b2b85} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{c23d0d6a-8cba-4b33-9735-47d81f5b2b85} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\tbsb07286.ietoolbar.1 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\tbsb07286.tbsb07286 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\tbsb07286.tbsb07286.3 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_BTWSRV (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\icf (Rootkit.ADS) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\ctfmon.exe (Security.Hijack) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_FASTNETSRV (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\{59382727-9048-6123-1523-597264847187} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\buildw (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\firstinstallflag (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\guid (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\i (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\uid (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\ulrn (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\update (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\updatenew (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore\disableconfig (Windows.Tool.Disabled) -> Delete on reboot.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\mbt (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\udfa (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\mfa (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\UpdatesDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
c:\WINDOWS\system32\BtwSrv.dll (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\FastNetSrv.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\ecobar\ecobar.dll (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Daniel Küster\Lokale indstillinger\Temp\43.tmp (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{E1320DF6-C882-48C8-9C66-35558FD4D1A2}\RP45\A0009782.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{E1320DF6-C882-48C8-9C66-35558FD4D1A2}\RP45\A0009781.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{E1320DF6-C882-48C8-9C66-35558FD4D1A2}\RP45\A0009783.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{E1320DF6-C882-48C8-9C66-35558FD4D1A2}\RP45\A0009903.exe (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\opeia.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\wmdtc.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\irc.txt (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\lsm32.sys (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\FInstall.sys (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe:exe.exe (Rootkit.ADS) -> Quarantined and deleted successfully.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgrsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgnsx.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\CesarFTP\CesarFTP.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Programmer\zepsoft\Wallpaper Calendar\WallCal3.exe
C:\Programmer\CesarFTP\server.exe
C:\Programmer\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Documents and Settings\Daniel Küster\Skrivebord\HostsXpert\HostsXpert.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Skype\Toolbars\Shared\SkypeNames.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\WINDOWS\system32\opeia.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\lsm32.sys

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ctfmon.exe] ctfmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\winlogon.exe" /runcleanupscript
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Wallpaper Calendar.lnk = C:\Programmer\zepsoft\Wallpaper Calendar\WallCal3.exe
O4 - Global Startup: CesarFTP.lnk = C:\Programmer\CesarFTP\CesarFTP.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O16 - DPF: {BAE1D8DF-0B35-47E3-A1E7-EEB3FF2ECD19} (CPlayFirstddfotgControl Object) - http://www.freeworldgroup.com/games6/dinerdash3/ddfotg.1.0.0.33.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe (file missing)

--
End of file - 6167 bytes
Avatar billede snokey Nybegynder
02. januar 2010 - 13:42 #6
Ingen opdateringe, fordi jeg lige har formateret for 14 dage siden.

Og så var jeg lige ved at ligge nogen programmer ind fra en gammel bakup cd og der var så en exe fil med nået snavs så nu er AVG gået amok over den der host fil.
Avatar billede f-arn Guru
02. januar 2010 - 14:05 #7
Hvis du har kørt den guide, hvor er combofix logge så?
Avatar billede snokey Nybegynder
02. januar 2010 - 14:13 #8
ComboFix 10-01-01.02 - Daniel Küster 02-01-2010  14:04:43.1.2 - x86
Microsoft Windows XP Professional  5.1.2600.2.1252.45.1030.18.2047.1651 [GMT 1:00]
Kører fra: c:\documents and settings\Daniel Küster\Skrivebord\ComboFix.exe
Kommandoer benyttet :: c:\documents and settings\Daniel Küster\Skrivebord\CFScript.txt
AV: AVG Anti-Virus Free *On-access scanning enabled* (Updated) {17DDD097-36FF-435F-9E1B-52D74245D6BF}

advarsel -DENNE MASKINE HAR IKKE GENOPRETTELSESKONSOL INSTALLERET !!
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Andet, der er slettet  )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

c:\programmer\ecobar\tbHElper.dll
c:\windows\Install.txt
c:\windows\system32\Install.txt

Inficeret kopi af c:\windows\system32\DRIVERS\atapi.sys blev fundet og desinficeret
Genskabt kopi fra - Kitty ate it :p
.
(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Drivers/Tjenester  )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

-------\Legacy_ICF
-------\Service_BtwSrv

(((((((((((((((((((((((((((((  Filer skabt fra 2009-12-02 til 2010-01-02  )))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

2010-01-02 11:56 . 2009-12-30 13:55    38224    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\mbamswissarmy.sys
2010-01-02 11:56 . 2010-01-02 11:57    --------    d-----w-    c:\programmer\Malwarebytes' Anti-Malware
2010-01-02 11:56 . 2010-01-02 11:56    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\Malwarebytes
2010-01-02 11:56 . 2009-12-30 13:54    19160    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\mbam.sys
2010-01-02 11:49 . 2010-01-02 11:49    --------    d-----w-    c:\programmer\CCleaner
2010-01-02 10:47 . 2010-01-02 10:47    --------    d-----w-    c:\programmer\Trend Micro
2010-01-02 10:28 . 2010-01-02 11:51    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\Spybot - Search & Destroy
2010-01-02 10:28 . 2010-01-02 10:28    --------    d-----w-    c:\programmer\Spybot - Search & Destroy
2010-01-02 10:15 . 2010-01-02 13:07    --------    d-----w-    c:\programmer\ecobar
2010-01-02 10:14 . 2010-01-02 10:14    165376    --sh--r-    c:\windows\system32\wlcommn.exe
2009-12-29 19:37 . 2009-12-29 19:37    --------    d-sh--w-    c:\windows\ftpcache
2009-12-29 19:37 . 2009-12-29 19:37    --------    d-----w-    c:\programmer\Fælles filer\SynSpell
2009-12-29 19:37 . 2009-12-29 19:37    --------    d-----w-    c:\programmer\TSW
2009-12-28 11:01 . 2009-12-28 11:02    --------    d-----w-    c:\programmer\CesarFTP
2009-12-27 19:34 . 2009-12-27 19:34    --------    d-----w-    c:\temp\author
2009-12-27 17:43 . 2009-12-30 16:52    --------    d-----w-    C:\Temp
2009-12-22 13:04 . 2009-12-22 13:51    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\FarmFrenzy3
2009-12-20 10:11 . 2009-12-20 10:11    127034    ------r-    c:\windows\bwUnin-8.1.1.50-8876480SL.exe
2009-12-20 10:11 . 2009-12-20 10:11    --------    d-----w-    c:\programmer\Logitech
2009-12-17 09:35 . 2009-12-17 09:35    --------    d-----w-    c:\programmer\Cerberus
2009-12-17 09:34 . 2009-12-18 03:32    --------    d-----w-    c:\windows\SxsCaPendDel
2009-12-16 09:37 . 2009-12-16 09:37    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\FreshGames
2009-12-15 21:44 . 2009-12-15 21:44    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\Cerberus LLC
2009-12-15 21:44 . 2009-12-15 21:44    --------    d-----w-    c:\programmer\Cerberus LLC
2009-12-15 08:32 . 2009-12-22 16:05    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\PlayFirst
2009-12-14 18:22 . 2006-12-30 22:16    313344    ----a-w-    c:\windows\system32\avisynth.dll
2009-12-14 18:22 . 2005-04-04 13:52    180224    ----a-w-    c:\windows\system32\xvidvfw.dll
2009-12-14 18:22 . 2005-04-04 13:35    745472    ----a-w-    c:\windows\system32\xvidcore.dll
2009-12-14 18:22 . 2004-05-26 08:37    719872    ----a-w-    c:\windows\system32\devil.dll
2009-12-14 18:22 . 2002-01-05 01:37    344064    ----a-w-    c:\windows\system32\msvcr70.dll
2009-12-14 18:22 . 2009-12-27 19:29    --------    d-----w-    c:\programmer\DIKO
2009-12-14 16:42 . 2009-12-14 17:21    --------    d-----w-    c:\programmer\PFConfig
2009-12-14 16:01 . 2009-12-14 16:01    --------    d-----w-    c:\programmer\Flash Renamer 4.8
2009-12-14 09:03 . 2009-12-14 09:03    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\GoBit Games
2009-12-14 04:28 . 2009-12-14 04:28    --------    d-----w-    c:\windows\kalender
2009-12-14 04:26 . 2009-12-14 04:26    --------    d-----w-    c:\programmer\zepsoft
2009-12-14 04:26 . 2009-12-14 04:26    724992    ----a-w-    c:\windows\iun6002.exe
2009-12-12 10:54 . 2003-03-29 15:45    89184    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\imagedrv.sys
2009-12-12 10:54 . 2001-07-06 17:24    283920    ----a-w-    c:\windows\system32\ImagXpr5.dll
2009-12-12 10:54 . 2001-07-06 13:41    569344    ----a-w-    c:\windows\system32\imagr5.dll
2009-12-12 10:54 . 2001-07-06 11:44    544768    ----a-w-    c:\windows\system32\imagx5.dll
2009-12-12 10:54 . 2001-06-26 07:15    38912    ----a-w-    c:\windows\system32\picn20.dll
2009-12-12 10:54 . 2009-12-12 10:54    --------    d-----w-    c:\programmer\Fælles filer\Ahead
2009-12-12 10:54 . 2001-07-09 10:50    155648    ----a-w-    c:\windows\system32\NeroCheck.exe
2009-12-12 10:54 . 2009-12-12 10:54    --------    d-----w-    c:\programmer\Ahead
2009-12-12 10:40 . 2009-12-12 10:40    --------    d-----w-    c:\programmer\GNU
2009-12-11 23:13 . 2009-12-11 23:13    --------    d-----w-    c:\programmer\Fælles filer\Adobe
2009-12-11 22:24 . 2009-12-11 22:25    --------    d-----w-    c:\programmer\OpenOffice.org 3
2009-12-10 21:27 . 2004-08-03 22:07    59264    -c--a-w-    c:\windows\system32\dllcache\usbaudio.sys
2009-12-10 21:27 . 2004-08-03 22:07    59264    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\USBAUDIO.sys
2009-12-10 20:55 . 2009-12-10 20:55    --------    d--h--w-    c:\windows\PIF
2009-12-10 20:12 . 2009-12-22 17:57    --------    d---a-w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\TEMP
2009-12-10 19:59 . 2004-08-03 22:08    26496    -c--a-w-    c:\windows\system32\dllcache\usbstor.sys
2009-12-09 16:21 . 2009-12-09 16:21    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\e-Safekey
2009-12-09 14:08 . 2009-12-09 14:09    --------    d-----w-    c:\windows\system32\Adobe
2009-12-09 14:08 . 2009-12-09 14:08    --------    d-----w-    c:\windows\Sun
2009-12-08 21:16 . 2009-12-08 21:16    411368    ----a-w-    c:\windows\system32\deploytk.dll
2009-12-08 21:16 . 2009-12-08 21:16    --------    d-----w-    c:\programmer\Java
2009-12-08 21:16 . 2009-12-08 21:17    --------    d-----w-    c:\programmer\LimeWire
2009-12-08 20:30 . 2009-12-08 20:30    56    ---ha-w-    c:\windows\system32\ezsidmv.dat
2009-12-08 20:26 . 2009-12-08 20:26    --------    d-----w-    c:\programmer\Fælles filer\Skype
2009-12-08 20:26 . 2009-12-08 20:27    --------    d-----r-    c:\programmer\Skype
2009-12-08 20:26 . 2009-12-08 20:26    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\Skype
2009-12-08 20:24 . 2009-12-08 20:24    --------    d-----w-    c:\programmer\Microsoft
2009-12-08 20:24 . 2009-12-08 20:24    --------    d-----w-    c:\programmer\Windows Live SkyDrive
2009-12-08 20:24 . 2009-12-08 20:24    --------    d-----w-    c:\programmer\Windows Live
2009-12-08 20:20 . 2009-12-08 20:20    --------    d-----w-    c:\programmer\Fælles filer\Windows Live
2009-12-08 20:17 . 2009-12-08 20:17    --------    d-----w-    c:\programmer\Qualcomm
2009-12-08 20:16 . 1998-10-29 15:45    306688    ----a-w-    c:\windows\IsUninst.exe
2009-12-08 19:54 . 2009-12-08 19:54    --------    d-----w-    c:\programmer\Z8Games
2009-12-08 19:33 . 2010-01-02 13:03    --------    d-----w-    c:\programmer\Internet Download Manager
2009-12-08 19:30 . 2009-12-09 11:02    --------    d-----w-    C:\$AVG
2009-12-08 19:29 . 2009-12-08 19:29    360584    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\avgtdix.sys
2009-12-08 19:29 . 2009-12-08 19:29    12464    ----a-w-    c:\windows\system32\avgrsstx.dll
2009-12-08 19:29 . 2009-12-08 19:29    333192    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\avgldx86.sys
2009-12-08 19:29 . 2009-12-08 19:29    28424    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\avgmfx86.sys
2009-12-08 19:29 . 2010-01-01 16:31    --------    d-----w-    c:\windows\system32\drivers\Avg
2009-12-08 19:29 . 2009-12-08 19:29    --------    d-----w-    c:\programmer\AVG
2009-12-08 19:29 . 2009-12-08 19:29    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\avg9
2009-12-08 19:29 . 2009-12-08 19:29    --------    d-----w-    c:\programmer\GRETECH
2009-12-08 14:27 . 2009-12-08 14:27    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\GameHouse
2009-12-08 14:27 . 2009-12-22 10:52    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\Zylom
2009-12-08 14:27 . 2009-10-26 14:45    102400    ----a-w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\Zylom\ZylomGamesPlayer\npzylomgamesplayer.dll
2009-12-08 14:27 . 2006-09-26 11:03    161976    ----a-w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\Zylom\ZylomGamesPlayer\zylomgamesplayer.dll
2009-12-08 14:27 . 2009-12-28 11:23    --------    d-----w-    c:\programmer\Zylom Games

.
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Find3M Rapport  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
2010-01-02 13:03 . 2001-10-09 11:00    68966    ----a-w-    c:\windows\system32\perfc006.dat
2010-01-02 13:03 . 2001-10-09 11:00    406966    ----a-w-    c:\windows\system32\perfh006.dat
2010-01-02 10:19 . 2001-10-09 11:00    14336    ----a-w-    c:\windows\system32\svchost.exe
2010-01-01 14:41 . 2009-12-07 16:58    --------    d-----w-    c:\programmer\Steam
2009-12-30 16:52 . 2009-12-07 22:47    --------    d-----w-    c:\programmer\microsoft frontpage
2009-12-20 10:11 . 2009-12-07 22:54    --------    d--h--w-    c:\programmer\InstallShield Installation Information
2009-12-08 20:11 . 2009-12-08 20:10    --------    d-----w-    c:\programmer\Winamp
2009-12-08 04:35 . 2009-12-07 17:17    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\NOS
2009-12-07 23:40 . 2009-12-07 22:54    --------    d-----w-    c:\programmer\Realtek
2009-12-07 23:39 . 2009-12-07 23:39    --------    d-----w-    c:\programmer\Intel
2009-12-07 23:28 . 2009-12-07 23:28    --------    d-----w-    c:\programmer\Fælles filer\InstallShield
2009-12-07 22:47 . 2009-12-07 22:47    70691    ----a-w-    c:\windows\PCHEALTH\HELPCTR\OfflineCache\index.dat
2009-12-07 22:46 . 2009-12-07 22:46    --------    d-----w-    c:\programmer\Fælles filer\Tjenester
2009-12-07 22:45 . 2009-12-07 22:45    21644    ----a-w-    c:\windows\system32\emptyregdb.dat
2009-12-07 22:45 . 2009-12-07 22:45    --------    d-----w-    c:\programmer\Onlinetjenester
2009-12-07 22:15 . 2009-12-07 22:15    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\PassMark
2009-12-07 21:24 . 2009-12-07 21:24    --------    d-----w-    c:\programmer\AGEIA Technologies
2009-12-07 21:24 . 2009-12-07 21:24    --------    d-----w-    c:\programmer\Fælles filer\Wise Installation Wizard
2009-12-07 17:53 . 2009-12-07 17:53    --------    d-----w-    c:\programmer\Microsoft WSE
2009-12-07 17:31 . 2009-12-07 17:31    --------    d-----w-    c:\programmer\BitTorrent
2009-12-07 17:29 . 2009-12-07 17:29    --------    d-----w-    c:\programmer\Electronic Arts
2009-12-07 17:17 . 2009-12-07 17:17    1925024    ----a-w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\NOS\Adobe_Downloads\install_flash_player.exe
2009-12-07 17:17 . 2009-12-07 17:17    --------    d-----w-    c:\documents and settings\All Users\Application Data\McAfee Security Scan
2009-12-07 16:52 . 2009-12-07 16:52    0    ----a-w-    c:\windows\nsreg.dat
2009-10-29 04:48 . 2009-10-29 04:48    499712    ----a-w-    c:\windows\system32\msvcp71.dll
2009-10-29 04:48 . 2009-10-29 04:48    348160    ----a-w-    c:\windows\system32\msvcr71.dll
2004-06-29 18:14 . 2009-12-07 21:24    892696    ----a-w-    c:\programmer\Royale Theme for Win XP.exe
.

------- Sigcheck -------

[7] 2004-08-03 . 9F4B36614A0FC234525BA224957DE55C . 359040 . . [5.1.2600.2180] . . c:\windows\ServicePackFiles\i386\tcpip.sys
  • 2004-08-03 . 7399D854596BFEFEED6B60879F28CE07 . 359040 . . [5.1.2600.2180] . . c:\windows\system32\drivers\tcpip.sys
  • 2001-10-09 . E7774698BB0D14B0710A9A31E209F9B6 . 327168 . . [5.1.2600.0] . . c:\windows\$NtServicePackUninstall$\tcpip.sys
.
(((((((((((((((((((((((((((((((((((  Start steder i reg.basen  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
*Bemærk* tomme linier & lovlige standard linier vises ikke
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Skype"="c:\programmer\Skype\Phone\Skype.exe" [2009-10-09 25623336]
"SpybotSD TeaTimer"="c:\programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe" [2009-01-26 2144088]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"RTHDCPL"="RTHDCPL.EXE" [2008-10-28 17331200]
"AVG9_TRAY"="c:\progra~1\AVG\AVG9\avgtray.exe" [2010-01-01 2033432]
"Adobe Reader Speed Launcher"="c:\programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe" [2009-10-03 35696]
"Adobe ARM"="c:\programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe" [2009-09-04 935288]
"NeroCheck"="c:\windows\system32\NeroCheck.exe" [2001-07-09 155648]

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"CTFMON.EXE"="c:\windows\System32\CTFMON.EXE" [2004-08-26 15360]

c:\documents and settings\Daniel Kster\Menuen Start\Programmer\Start\
Wallpaper Calendar.lnk - c:\programmer\zepsoft\Wallpaper Calendar\WallCal3.exe [2002-10-19 1227776]

c:\documents and settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start\
CesarFTP.lnk - c:\programmer\CesarFTP\CesarFTP.exe [2002-12-1 291328]
Logitech Desktop Messenger.lnk - c:\programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe [2009-12-20 67128]
Microsoft Office.lnk - c:\programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE [1999-2-17 65588]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\avgrsstarter]
2009-12-08 19:29    12464    ----a-w-    c:\windows\system32\avgrsstx.dll

[HKLM\~\startupfolder\C:^Documents and Settings^Daniel Küster^Menuen Start^Programmer^Start^LimeWire On Startup.lnk]
path=c:\documents and settings\Daniel Küster\Menuen Start\Programmer\Start\LimeWire On Startup.lnk
backup=c:\windows\pss\LimeWire On Startup.lnkStartup

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Steam]
2009-12-07 17:09    1217808    ----a-w-    c:\programmer\Steam\Steam.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\SunJavaUpdateSched]
2009-12-08 21:16    149280    ----a-w-    c:\programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center]
"AntiVirusOverride"=dword:00000001
"FirewallOverride"=dword:00000001

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\AuthorizedApplications\List]
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"=
"c:\\Programmer\\Steam\\Steam.exe"=
"c:\\Programmer\\BitTorrent\\bittorrent.exe"=
"c:\\Programmer\\Steam\\steamapps\\snokey@galnet.dk\\counter-strike source\\hl2.exe"=
"c:\\Programmer\\AVG\\AVG9\\avgemc.exe"=
"c:\\Programmer\\AVG\\AVG9\\avgupd.exe"=
"c:\\Programmer\\AVG\\AVG9\\avgnsx.exe"=
"c:\\Programmer\\Skype\\Plugin Manager\\skypePM.exe"=
"c:\\Programmer\\Steam\\steamapps\\snokey@galnet.dk\\source dedicated server\\srcds.exe"=
"c:\\Programmer\\LimeWire\\LimeWire.exe"=
"c:\\Programmer\\Logitech\\Desktop Messenger\\8876480\\Program\\LogitechDesktopMessenger.exe"=
"c:\\Programmer\\CesarFTP\\Server.exe"=
"c:\\WINDOWS\\system32\\wlcommn.exe"=
"c:\\Programmer\\Skype\\Phone\\Skype.exe"=

R1 AvgLdx86;AVG Free AVI Loader Driver x86;c:\windows\system32\drivers\avgldx86.sys [08-12-2009 20:29 333192]
R1 AvgTdiX;AVG Free Network Redirector;c:\windows\system32\drivers\avgtdix.sys [08-12-2009 20:29 360584]
R2 avg9emc;AVG Free E-mail Scanner;c:\programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe [08-12-2009 20:29 906520]
R2 avg9wd;AVG Free WatchDog;c:\programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe [08-12-2009 20:29 285392]
S3 XDva317;XDva317;\??\c:\windows\system32\XDva317.sys --> c:\windows\system32\XDva317.sys [?]
.
------- Yderligere scanning -------
.
uStart Page = hxxp://www.google.dk/
Handler: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - c:\programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} - hxxps://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
FF - ProfilePath - c:\documents and settings\Daniel Küster\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\p1zmdpaz.default\
FF - prefs.js: browser.startup.homepage - hxxp://www.google.dk/
FF - component: c:\programmer\AVG\AVG9\Firefox\components\avgssff.dll
FF - component: c:\programmer\Mozilla Firefox\extensions\{B13721C7-F507-4982-B2E5-502A71474FED}\components\NPComponent.dll
FF - plugin: c:\documents and settings\All Users\Application Data\Zylom\ZylomGamesPlayer\npzylomgamesplayer.dll
FF - plugin: c:\programmer\Mozilla Firefox\plugins\npzylomgamesplayer.dll

---- FIREFOX POLITIKKER ----
c:\programmer\Mozilla Firefox\defaults\pref\firefox-l10n.js - pref("browser.fixup.alternate.suffix", ".dk");
.
- - - - TOMME GENVEJE FJERNET - - - -

WebBrowser-{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - (no file)
HKLM-Run-nwiz - nwiz.exe
ShellExecuteHooks-{EDB0E980-90BD-11D4-8599-0008C7D3B6F8} - (no file)
MSConfigStartUp-NvCplDaemon - c:\windows\System32\NvCpl.dll
MSConfigStartUp-NvMediaCenter - c:\windows\System32\NvMcTray.dll
AddRemove-HijackThis - c:\programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

**************************************************************************

catchme 0.3.1398 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2010-01-02 14:09
Windows 5.1.2600 Service Pack 2 NTFS

scanner skjulte processer ...

scanner skjulte autostarter ...

scanner skjulte filer ...

scanning gennemført med succes
skjulte filer: 0

**************************************************************************
.
--------------------- LÅSTE REGISTRERINGS NØGLER ---------------------

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\Classes\CLSID\{5ED60779-4DE2-4E07-B862-974CA4FF2E9C}]
@Denied: (Full) (Everyone)
"scansk"=hex(0):7b,a8,64,55,93,57,25,b7,4f,f0,c7,a3,15,45,6f,8f,7d,53,8f,f0,48,
  d7,ae,26,2c,85,27,41,2d,cf,38,c0,ea,31,25,07,26,17,8a,8e,00,00,00,00,00,00,\

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\Classes\CLSID\{79f4b9ec-babb-49d7-a7eb-483ab40e24c0}]
@Denied: (Full) (Everyone)
"Model"=dword:00000001
"Therad"=dword:00000019
.
------------------------ Andre kørende processer ------------------------
.
c:\programmer\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
c:\programmer\AVG\AVG9\avgrsx.exe
c:\programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
c:\windows\RTHDCPL.EXE
c:\programmer\CesarFTP\server.exe
c:\programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
c:\windows\system32\spupdsvc.exe
c:\windows\system32\wdfmgr.exe
c:\windows\system32\spnpinst.exe
c:\programmer\AVG\AVG9\avgnsx.exe
c:\programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
c:\windows\system32\Sysocmgr.exe
c:\windows\system32\wscntfy.exe
c:\windows\System32\wbem\wmiapsrv.exe
c:\programmer\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
.
**************************************************************************
.
Gennemført tid: 2010-01-02  14:12:04 - maskinen blev genstartet
ComboFix-quarantined-files.txt  2010-01-02 13:12

Pre-Kørsel: 81.431.425.024 byte ledig
Post-Kørsel: 81.328.492.544 byte ledig

- - End Of File - - 04A4323BA1B15C099293F182418959E8
Avatar billede snokey Nybegynder
02. januar 2010 - 14:14 #9
Der stod i guiden hvis den var lang skulle den ind til sidst.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 16:07 #10
Ingen opdateringe, fordi jeg lige har formateret for 14 dage siden.

Meget dårlig ide at slå automatisk opdatering fra !!!
02. januar 2010 - 16:09 #11
*SUK*

...Ingen opdateringe, fordi jeg lige har formateret for 14 dage siden...
og så gå du tilsyneladende straks igang med
c:\\Programmer\\LimeWire\\LimeWire.exe
c:\\Programmer\\BitTorrent\\bittorrent.exe
- med tilhørende reslutater derfra...
osv...
uden med de vigtige SIKKERHEDSopdatering fra M$ ???

Ikke smart !!!

Og med så meget 'snavs' som ovenstående logs allerede viser nu ...

Jeg vil sige/skrive: DET ER EN OMMER !!!

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede f-arn Guru
02. januar 2010 - 17:01 #12
Når du lige har formateret, er det helt klart både enklere, og sikrere at gøre det igen, istedet for at lave en rensning.
Avatar billede f-arn Guru
02. januar 2010 - 17:01 #13
Når du lige har formateret, er det helt klart både enklere, og sikrere at gøre det igen, istedet for at lave en rensning.
Avatar billede f-arn Guru
02. januar 2010 - 17:02 #14
Gad vide hvad der skete der :)
Avatar billede snokey Nybegynder
02. januar 2010 - 18:03 #15
Hvad er der galt med
c:\\Programmer\\LimeWire\\LimeWire.exe
c:\\Programmer\\BitTorrent\\bittorrent.exe ?

Det er da programmer lige som alle andre?

Og jeg ved godt at formatering ville være mere smart. Men jeg ved også om 14 dage har jeg lige så meget lort igen.. Så vil jeg enlig hellere lære hvad der skal være i sådan en log, så man selv kunne rense..

karise_larry
Du mener altså hvis jeg hade de sikkerheds opdateringer ville jeg ikke have fået den virus..?
Avatar billede snokey Nybegynder
02. januar 2010 - 18:07 #16
john_stigers
Dårlig ide at slå automatisk opdateringe fra.. Nej, fordi når den begynder og opdatere slukker jeg den aligevel.. Fordi jeg synes altid den kommer med det fis når jeg laver nået andet..
Så vil jeg ikke have computeren bruger resurser på det.
Så vil jeg meget hellere have den gør det når jeg manuelt gør det ..
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2010 - 18:08 #17
Ja der som med sex. Man tager også kondom på for ikke af få kønsygdomme.
Avatar billede f-arn Guru
02. januar 2010 - 18:54 #18
Men jeg ved også om 14 dage har jeg lige så meget lort igen..

Så var det måske på tide du ændrede dine internetvaner.

http://www.spywarefri.dk/artikel/farerne-ved-fildeling/
http://www.spywarefri.dk/artikel/hvad-skal-jeg-bruge-af-software/
02. januar 2010 - 19:05 #19
Det er nok ikke for 'sjov' at M$ udgiver disse SIKKERHEDSopdateringer !!!

Du SKAL install ALLE opdateringer med DET SAMME!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 20:40 #20
Enig - vi tager dine problemer bagefter.

På den anden hånd...
Det kan ikke betale sig, når du ikke ved at limewire og bittorrent er den sikre vej til snavs.

Format C og forfra som f-arn også skrev.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 20:46 #21
P.s. svar lige på  #2 tak.
Avatar billede snokey Nybegynder
08. januar 2010 - 19:54 #22
john_stigers

Det er min AVG- Der siger at der er noget snavs i den fil, jeg har søgt lidt på Google og fundet et program til at genoprette den fil, det lykkes også men efter 5 min bliver den overskrevet af noget vira. Også selv om jeg skrivebeskytter den.

Og kan oplyse at jeg nu har taget mig sammen til at INSTALLERE alle opdateringen til XP. Og automatisk opdatering er slået til !.

Efter jeg har gjort det , og kørt guiden ignemmen igen, forsvandt virusen i den fil. Men jeg har jo stadig en masse udnødvendigt til at køre i baggrunden, som jeg ikke ved om jeg kan/må slette.. Hjælp.
Avatar billede snokey Nybegynder
08. januar 2010 - 20:00 #23
http://www.spywarefri.dk/artikel/farerne-ved-fildeling/

Der stod mange ting jeg ikke var klar over ^^^^ :(
Avatar billede fromsej Praktikant
08. januar 2010 - 20:15 #24
Prøv at komme med en frisk Hijackthislog, så tager vi den derfra.
Avatar billede snokey Nybegynder
08. januar 2010 - 20:42 #25
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgrsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Programmer\zepsoft\Wallpaper Calendar\WallCal3.exe
C:\Programmer\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgnsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Programmer\Golden FTP Server Pro\GFTPpro.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [GoldenFTPserver] "C:\Programmer\Golden FTP Server Pro\gftppro.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Wallpaper Calendar.lnk = C:\Programmer\zepsoft\Wallpaper Calendar\WallCal3.exe
O4 - Global Startup: CesarFTP.lnk = C:\Programmer\CesarFTP\CesarFTP.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {BAE1D8DF-0B35-47E3-A1E7-EEB3FF2ECD19} (CPlayFirstddfotgControl Object) - http://www.freeworldgroup.com/games6/dinerdash3/ddfotg.1.0.0.33.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe (file missing)

--
End of file - 5069 bytes
08. januar 2010 - 21:30 #26
Hvis du ikke bruger et specielt Logitech tastatur med ur og andre former for displayindikatorer kan du også afinstall
*  Logitech Desktop Messenger

---

Bruger du noget FTP 'halløj' -> [GoldenFTPserver]

---

Mht. elementer som du (måske) mangler så check her ->
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
Avatar billede snokey Nybegynder
08. januar 2010 - 22:03 #27
Har et logitech dinovo med display

Ja jeg har bruger Golden FTP server

Der er 7 grønne tal på TDC Test center.. Jeg synes dog at min download hastighed er for lav. kun 3mbit jeg har betalt får 15. Men nu sidder jeg så på trådløst. Upload hastigheden er fin.
Avatar billede snokey Nybegynder
08. januar 2010 - 22:04 #28
Men CesarFTP Er afinstalleret hvorfor ligger den der så stadig ?
08. januar 2010 - 22:25 #29
O4 - Global Startup: CesarFTP.lnk = C:\Programmer\CesarFTP\CesarFTP.exe
Virker da til at stadig være 'aktiv' ?

(Check lige afinstalationen / mappen ?)
Avatar billede snokey Nybegynder
08. januar 2010 - 22:52 #30
Der ligger kun en tom mappe og et tekstdokument i mappen. Den er heller ikke til syne mere i tilføj/fjern programmer..
09. januar 2010 - 10:54 #31
Slet mappen og "fix" den i HiJackThis ...

Hvordan er status så nu ?
Avatar billede snokey Nybegynder
09. januar 2010 - 15:55 #32
status på hvad ? Skal i ha en ny log ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2010 - 16:55 #33
Status på dit problem!
"
Hej jeg har en virus i Hosts som ligger i mappen:C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Jeg har prøvet og slette den med AVG, men filen kommer bare igen.
Avatar billede snokey Nybegynder
10. januar 2010 - 01:29 #34
Læs nr. #22 :)

Der er ingen virus ikke hvad jeg kan se med AVG. Jeg kunne bare godt tænke mig og vide om der lå nået spy i baggrunden som jeg kunne slette..
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2010 - 12:10 #35
"Der er ingen virus ikke hvad jeg kan se med AVG.

Det var det der blev spurgt efter.

Men nej, det ser ud som om det hele er væk.
Er automatisk opdatering slået til?
Avatar billede snokey Nybegynder
10. januar 2010 - 14:08 #36
Ja automatisk opdatereting er slået til.. :)
Avatar billede snokey Nybegynder
23. november 2010 - 19:02 #37
mangler svar så jeg kan lukke
23. november 2010 - 19:24 #38
Ping...
(Det var så et [svar]...)
Avatar billede snokey Nybegynder
23. november 2010 - 22:15 #39
Først-til-mølle princippet