Avatar billede erlandsen Seniormester
01. januar 2010 - 14:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

deling af filer

jeg har 10 pc'er som jeg går på nettet via samme trådløse forbindelse.

jeg vil gerne have at der på den ene er en mappe som de andre 9 pc'er kan tilgå.

Forudsætningen for dette er naturligvis at de kan se hinanden, hvilket de ikke kan pt.

De er allesammen medlem af samme arbejdsgruppe
Jeg har slået følgende til:
netværksregistrering - fildeling - adgangskodebeskyttet deling

-så de burde vel kunne se hinanden?

Jeg har Vista og bruger Norton Internet Security.
NIS foreslår at man bruger den software firewall der er indbygget i NIS og når man gør dette så slås windows firewall fra.

Nogen forslag til, hvordan jeg kan få pc'erne til at se hinanden?
01. januar 2010 - 14:39 #1
... under alle omstændigheder skal du nok 'fortælle' det til NIS firewall, at den skal tillade det...
Avatar billede erlandsen Seniormester
01. januar 2010 - 15:38 #2
jeg har "fortalt" NIS det via funktionen "Fjernovervågning" hvor de 10 pc'er kan se hinanden. Det har dog pt. ikke hjulpet.
Er dog ved at installere vista sp2 - så jeg ser lige hvad der sker når jeg er færdig med dette.
Avatar billede giweo Juniormester
01. januar 2010 - 16:33 #3
For at se skal 2-9 PCerne skal kunne se hvad der ligger på PC1, skal de havde et brugernavn / adgangskode til PC1  -  oprettes under kontolpanel=>brugere på PC1  - PC 2-9 skal så logge på Windows med dette brugerID
Avatar billede erlandsen Seniormester
02. januar 2010 - 09:34 #4
tak LEngelhardt - sender du et svar...
Avatar billede giweo Juniormester
02. januar 2010 - 09:35 #5
kommer her
Avatar billede Adam09 Nybegynder
12. februar 2010 - 20:20 #6
Jeg bøvler også med norton NIS2010. Jeg kan ikke slå netværksregistrering fra. Windows firewall skal slåes til først. Jeg vil selvfølglig ikke køre med to firewalls.

Nogle ideér?

mvh

Allan
Avatar billede Adam09 Nybegynder
12. februar 2010 - 20:21 #7
Glemte at sige at har Vista Home Pr.
12. februar 2010 - 21:32 #8
<Adam09>: Du skal oprette din egen tråd !!!
Avatar billede Adam09 Nybegynder
12. februar 2010 - 21:39 #9
Sorry flinke!!!, er ny herinde. Stadig....Nogle ideér??
12. februar 2010 - 21:50 #10
<Adam09>: Du skal stadig oprette din egen tråd !!! -> http://www.eksperten.dk/spm/opret (Husk at vælge rette kategori!)