Avatar billede sorensen_lars Nybegynder
29. december 2009 - 15:08 Der er 5 kommentarer

time capsule & appl tv

Jeg har købt en Apple TV, Time capsule sammen med min mac air.

Mit problem er at der kun er 80 gb hardisk i mac air og dermed meget begrænset plads. Jeg så gerne at alt mit musik, billeder, film ovs. lå på en time capsule evt endnu ekstern hardisk som tilknyttes timecap, men så kan jeg ikke få det vist på apple tv da alt skal køre og synkron. på itunes. ( Det er hvad jeg har fået at vide ) Jeg synes at apple tv er genialt men synes du at den sætter begrænsninger i forhold til min mac air.  Jeg har ingen behov for at have alt musik billeder ovs ligger på mac air, men det skal være muligt at komme til det når jeg er hjemme og helst også få det vist via tv.

Skal jeg skifte min mac air ud med en mac med langt større hardisk eller hvilke andre muligheder er der som kan anbefales, og hvordan kan jeg få det kørt det sammen.

hilsen

Ny mac bruger
Avatar billede mxs Nybegynder
29. december 2009 - 15:14 #1
Jeg ville en gang prøve at gøre som dig :) Men jeg fandt hurtig ud af at mit AppleTV satte mange begrænsninger, så jeg endte ud med at købe en Mac Mini, da mini'en kan det samme som et AppleTV inklusiv alt mulig andet. Min anbefaling er at skaffe dig af med AppleTV'et og købe en mac mini.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2009 - 15:15 #2
Velkommen til eksperten :)
Dette forum kan være svært at finde ud af, men tager man sig tid når spørgsmålet skal oprettes, er det faktisk ikke så svært alligevel :)

Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
Anmeld fejl i Eksperten systemet her - NB! KUN til at rapportere om fejl i Eksperten.dk's systemer.

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2

Jeg vil anbefale at du bruger http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/MacOS til dit spørgsmål.
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker her dette. Se her hvordan: http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede sorensen_lars Nybegynder
29. december 2009 - 15:37 #3
Den ide havde jeg ikke lige set, så tak for svar. Et tillæg til mac mini. jeg går ud fra at du så vil kople det til ens Tv. Kunne man styre mac mini fra ens mac air således at det bliver mere enkelt sålede atl bliver integreret?. Konen hader i forvejen alle de apperater der er synlige i hjemmet, og ps lad være med at sige at jeg nu også skal skifte hende ud. Det falder ikke i god jord :-)

Godt nytår
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2009 - 12:50 #4
Husk at acceptere eget svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2009 - 15:22 #5
Sidst på
    30. december 2009 kl. 08.34

Husk nu at gøre som beskrevet :)