Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
29. december 2009 - 00:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs med ikke trådløs router

Kan jeg få trådløst internet med en ikke trådløs router?? Jeg tænker på om man kan få en slags antenne til at sætte i en af LAN udgangene på routeren??
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2009 - 00:49 #1
(ønsketænkning)!
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
29. december 2009 - 00:54 #2
ØV...
Avatar billede dogan90 Nybegynder
29. december 2009 - 00:54 #3
Det tror jeg ikke man kan, men er ikke sikker. Søg på google. Der kan du finde svar på alt.
Avatar billede snowball Novice
29. december 2009 - 01:05 #4
Det kan man sagtens - det kaldes et "Access Point"

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_access_point

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?s=popularity&cpath=1-4-71&nf=%2bspecifictaxonomy%3a^%22Netv%C3%A6rk|4%2fAccess+point|71%22%24&sp=all

Men det er mere eller midre en trådløs router uden router funktionen, så overvej evt. om din nuværende router ikke kan erstattes af en trådløs router.
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
29. december 2009 - 22:46 #5
Det er jo perfekt!! Ja jeg havde jo faktisk opgivet, da da poko1 havde kommenteret, men godt snowball vidst det.

Jo jeg kan godt erstatte min router med en trådløs, men jeg ønsker ikke at være trådløs hele tiden. Det er i forbindelse med at min søn har fået en Nintendo DSi i julegave. Den burde kunne gå på nettet via en trådløs router.
Tænkte på om der er noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?? Skal der være bestemte specifikationer på? Eller kan jeg bruge hvilken som helst wireless access point??
Avatar billede snowball Novice
30. december 2009 - 03:26 #6
Det trådløse netkort i Wii'en benytter 802.11b/g - http://en.wikipedia.org/wiki/Wii#Technical_specifications - så den trådløse router skal blot understøtte dette.

Min egen Wii er på nettet via en Netgear WGR614, hvilket virker uden problemer.
Avatar billede wanze Nybegynder
30. december 2009 - 03:49 #7
Nu er det ikke en Wii, men en Nintendo DS han har - heldigvis kører de under samme standard, så det ændrer ikke på noget for dig, stenstrup9.

Jo jeg kan godt erstatte min router med en trådløs, men jeg ønsker ikke at være trådløs hele tiden.
- Jeg har endnu ikke set en trådløs router, der ikke også har ethernet-indgange, så du kan sagtens koble din stationære computer til med et netkabel i en trådløs router.
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
30. december 2009 - 20:00 #8
Det må være til at finde ud af.
Jeg går straks igang med at lede efter et "access point" som passer til DSi´en.

Grunden til jeg ønsker denne løsning er at så er det mig der bestemmer hvornår den trådløse forbindelse skal være tændt. Så derfor ønsker jeg ikke en trådløs router, da den jo er trådløs hele tiden. Foruden de almindelige indgange naturligvis.
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
20. januar 2010 - 20:10 #9
Så har jeg købt mig en DWL-G700AP, men kan ikke få den til at virke. HAr oprettet nyt spørgsmål.
Du skal have dine point snowball