Avatar billede anlo Nybegynder
28. december 2009 - 18:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd ud af eksterne højtaler på bærbar pc

Kære alle
Jeg har tilsluttet et sæt højtaler til min bærbar pc. Men lyden kommer kun ud af pc´ens indbyggede højtalere.

Jeg har været inde i kontrolpanelet under lyde og lydenheder og sat højtalerne til.
Og lydstikket er sat i den rigtige indgang.
Men lige lidt hjælper det.

Jeg har testet højtalerne via bærbarens lyd, Realtek HD Audio Manager. Her er højtalerne tilsluttet. Alligevel overtager de interne højtalere når jeg afspiller musik.

Kan nogen hjælpe mig med, at slå interne højtaler fra.

mvh
Annika
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2009 - 18:30 #1
Er det computerhøjttalere du bruger??
Avatar billede anlo Nybegynder
28. december 2009 - 18:41 #2
Jeg har brugt computerhøjtalerne hidtil.
Men har nu købt et sæt højtalere til, at sætte på skrivebordet ved siden af. Det dem jeg nu vil bruge.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 18:48 #3
Hvis du ikke har en forstærker imellem kan din bærbare ikke levere strøm nok til overhovedet at få svingspolen til at røre sig!
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2009 - 18:54 #4
Computer højttalere har jo normalt indbygget forstærkning, ved at der skal monteres strøm til en af dem (eller til subwooferen hvis det er sådan et sæt). Hvis du har købt et normalt hojttalersæt mangler denne forstærkning, og udtaget bag på din pc, er for svagt til at trække dem. Den kan kun trække hovedtelefon. Det er et line udtag med variabel styrke.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2009 - 18:54 #5
Ups den så jeg ikke
Avatar billede 4nto Nybegynder
28. december 2009 - 18:55 #6
Hvis det er windows mediaplayer du fx bruger til at afspille lyd, skal du gå ind i selve mediaplayer og ændre lydudgangen :) Jeg havde selv det samme problem da jeg havde headsæt med usb og så mine andre højttalere ved siden af :) Jeg ændrede output i mediaplayer til mine højttalere og windows konfig til headsæt, og så kunne jeg både fx spille med lyd i headsæt og høre musik på højttalere samtidigt :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 19:00 #7
Må jrg spørge #6 var det ud af samme stik på bærbar?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2009 - 19:03 #8
4nto, var det ikke almindelige computerhøjttalere du brugte?
Dem der skal have strøm ved siden af??
Avatar billede 4nto Nybegynder
28. december 2009 - 19:18 #9
#7#8

Det gør vel ikke den store forskel? :)
Avatar billede 4nto Nybegynder
28. december 2009 - 19:19 #10
#7
Sorry.. tror ejg forstd dit spørgsmål forkert.. Nej den ene var usb den anden lydkort..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2009 - 20:27 #11
Nå vi skal lige have anlo tilbage i tråden.
Du har brugt computer højttalere før der virkede??
Og nu har du købt noge andre højttalere der ikke virker!
Hvad er forskellen på de to sæt højttalere?
Avatar billede anlo Nybegynder
29. december 2009 - 01:12 #12
Før brugte jeg højtalerne der er inde i den bærbar. Det har virket hele tiden og gør det stadigvæk.

Og nu har jeg købt et sæt højtalere, som den bærbar pc ikke vil give lyd ud igennem.

De nye højtalere er med USB-stik og mini-jackstik. Der er ingen selvstændig strømforsyning med.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2009 - 07:56 #13
Hej anlo Dine nye højttalere får strøm til forstærkning gennem usb porten/stikket, og lyden kommer til den via mini jack stikket, som jeg umiddelbart kan se. Har du prøvet dem på en anden computer (evt stationær)?