Avatar billede StarMedia Nybegynder
28. december 2009 - 16:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP: CURL, problem med non-ascii

Jeg bruger dette script til at poste statusbeskeder til Twitter:
http://brandontreb.com/the-only-twitter-api-php-class-you-will-ever-need/
http://brandontreb.com/wp-content/uploads/2009/02/Twitter.class.php1.zip

Det fungerer fint, men har problemer hvis min statusbesked f.eks. hedder "test æøå test". Poster jeg dette, bliver følgende indsat på twitter: "test æ test".
Der er lavet en urlencode, så kan ikke lure, hvad der får det til at gå galt.

Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2009 - 19:00 #1
Problemer med UTF-8  versus ISO-8859-1 måske?
Avatar billede StarMedia Nybegynder
28. december 2009 - 23:24 #2
Det kan være. Hvad kan jeg stille op med det?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2009 - 01:47 #3
Prøver og skifter.
Avatar billede StarMedia Nybegynder
29. december 2009 - 11:28 #4
Jeg fik det til at virke med utf8_encode. Smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2009 - 15:07 #5
svar