Avatar billede rojani Nybegynder
28. december 2009 - 00:04 Der er 9 kommentarer

Installation af windows 7 ultimate x86 på en windows vista home premium

Jeg har en Medion AKOYA købt den 15.12.2009 med vista. Jeg vil gerne have Win.7 på den istedenfor, men det kan ikke lade sig gøre.Når jeg starter installationen af Win.7, kommer den med en meddelelse til mig som lyde " der er ikke nok plads til installations filer på harddisken, slet eller flyt programmer og filer så der er plads" . Min harddisk er på 500 gb og der er 370 gb i overskud, så umiddelbart skulle der ikke være nogle problemmer. Jeg har prøvet både med skive og fra harddisk, samme fejl. Hvad overser jeg og hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 00:20 #1
Hej jeg havde over hovedet ingen problemer med at installere win7 oveni vista og den HD jeg havde den gang var kun på 250 Gb jeg valgte ikke at opgradere men den avancerede instalation da jeg valgte C: drev skrev den at jeg ville fa en mappe der hedder windows old den tømte jeg for vigtige filer og slettede bag efter
Avatar billede Blandy Praktikant
28. december 2009 - 11:12 #2
Hvilket filsystem tabel er vista installeret i?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 11:21 #3
Ntfs!
Avatar billede rojani Nybegynder
28. december 2009 - 11:31 #4
Den er i NTFS. Jeg kan heller ikke køre Windows 7 upgrade advisor. Den giver en fejlmeddelelse og lukker. Jeg ved ikke om det har nået at sige, men det er nået jeg har lagt mærke til.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 11:56 #5
Hvis du har en recovery eller installations disk eller reparations disk skulle du kunne reparere din vista først så du er sikker på at det ikke er noget der blokerer på HDén!
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 12:07 #6
Ps.  rojani du burde ikke sende kommentarer som et svar det gør bare at andre der kunne hjælpe tror at spørgsmålet er løst og at det kun venter på accept! sende som svar er noget du beder en der har givet dig den løsning du kan bruge når du har gjort det sætter du mærke i accepteret! ok?
Avatar billede rojani Nybegynder
28. december 2009 - 12:30 #7
Har prøvet med recovery. Den vil recover fra start så jeg mister alt eller den vil lave en ny vista installation og omdøbe den gamle til windows.old. Så kan jeg jo ligesågodt installere win 7. Det var ikke det jeg ville , jeg vil update den ekstisterene vist til win 7.
Avatar billede rojani Nybegynder
28. december 2009 - 12:31 #8
Til indlæg med svar tilstedenfor kommentar. Sorry jeg var uopmærksom et øjeblik. Du har selvfølgelig ret.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 12:46 #9
Ja men så kommer du jo ikke videre i henhold til dig selv
((der er ikke nok plads til installations filer på harddisken))
Jeg mener stadig du skal reparere! ud fra den forudsætning at du så har en sjance for at redde de ting du nødigt vil miste! der efter rydder du grundigt op på din pc.evt.ccleaner-deffragler  når du har gjort det er jeg sikker på at den ikke siger at der ikke er plads nok!