Avatar billede henrik25 Nybegynder
26. december 2009 - 21:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cut/join MPG uden tab

Jeg undres.
Der er efterhånden MANGE der har en video kamera med harddisk. Disse optager MPG2 filer.
Det jeg er interesseret i er et program som kan klippe og joine MPG2 filer optaget med kameraet og så lave en ny fil uden at reencode.

Alle de store programmer jeg har set tager en krig om at gemme da de altid reencoder og der er synlig tab ved filen.

Så jeg jeg prøvet AVS Video ReMaker (nyeste version). Det ser lovende ud men der er glitches i lyden ca hver 5-20 sekund. Så det kan jeg ikke bruge

VideoReDo TvSuite installeret og afprøvet, men der kommer sådan nogle grimme grønne klip inde i filmene..

PMPGEC Plus afprøvet men der er ingen lyd...

Så mit spørgsmål er. Hvilket program kan man bruge som bare virker, og hvorfor skal det være så svært :)
Avatar billede justrace Novice
27. december 2009 - 12:55 #1
Avatar billede henrik25 Nybegynder
27. december 2009 - 16:17 #2
Tak for forslaget. Men ud fra hvad jeg kan læse er den ikke lige hvad jeg søger
Avatar billede justrace Novice
27. december 2009 - 16:29 #3
Avatar billede henrik25 Nybegynder
27. december 2009 - 16:40 #4
Hej igen.

Ja jeg har prøvet programmet og den får fint lavet min nye video container (ts) med de 3 filer i jeg vil joine. og den spiller flot uden fejl.

Mit problem er så bare at jeg ikke kan klippe i videoen (ud over bestemte intervaller). Så den er god til at samle, men jeg leder stadig efter noget der kan klippe og joine uden at den encoder om.
Avatar billede justrace Novice
27. december 2009 - 16:52 #5
Har du prøvet VLC, den skulle kunne. Jeg har ikke prøvet den selv, men det siges den kan "alt".
Avatar billede henrik25 Nybegynder
27. december 2009 - 16:58 #6
Ja VLC er installeret da det er en super afspiller der kan æde alt.

Men den er ikke god til det jeg vil
Avatar billede justrace Novice
27. december 2009 - 18:02 #7
Så er der vel, i min verden :) , kun at bruge et til at klippe, og et andet til at samle med. :)
Avatar billede henrik25 Nybegynder
14. januar 2010 - 19:52 #8
Ikke nogen brugbare svar så stopper spørgsmålet