Avatar billede Sondergaatd Nybegynder
26. december 2009 - 20:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Har instaleret Win7. 2 sek efter opstart går skærmen i sort

Hej:)

Jeg har som sagt lige installeret windows 7 ultimate på min Medion-PC. Installationen foregik fejlfrit, men ligeså snart pcen er starten helt op, og man kan se skriverbordet, går skærmen i sort, men pcen slukker ikke.
Hvis jeg kører pcen i Safemode, fungerer den perfekt.
Jeg prøvede så at tilslutte den til mit TV (42") via HDMI. Opløsningen kunne jeg sagtens ændre på tvet uden at der skete noget, og pcen virkede som normalt, men lige så snart, jeg sætter min pc-skærm til at være 1.-skærm eller hvad man nu siger, så går begge skærme i sort.

Opløsningen på min pc-skærm er 1650x1050, som den plejer.

Jeg kørte vista ultimate før.

Har installert den nyeste nvidia-driver

Håber i kan hjælpe:)
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 20:57 #1
ER det et sub 15 stik så kig at der ikke er bøjede ben!
Avatar billede Sondergaatd Nybegynder
26. december 2009 - 21:00 #2
Bruger HDMI-kabel til tvet og VGA til pc-skærmen. VGA-kablet virkede fint med vista, men tjekker det da lige:)
Avatar billede Sondergaatd Nybegynder
26. december 2009 - 21:04 #3
Der er ikke noget galt med nogle af kablerne
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 21:16 #4
Det ligner et termisk problem på vga skærmen prøv at slukke skærmen lad den blive kold du skal selvfølgelig stadig have pc tændt læg mærke til tiden der går når du tænder og tden der går når du starter begge op!
Avatar billede Sondergaatd Nybegynder
26. december 2009 - 23:01 #5
Tror ikke skærmen fejler noget, for den virkede helt fint igår med Vista.
Avatar billede Sondergaatd Nybegynder
02. januar 2010 - 21:53 #6
Hej. Lige lidt opdateringer på problemet:

Har installeret Vista Home Premium 32 bit igen, og har stadig samme problem, men i mildere grad(grafikkortet skal belastet lidt mere for at lukke ned.) Når den lukker ned, viser den blå skærm med en masse tekst og bl.a. noget med, at windows ikke kunne gen-loade grafikdriveren. Har prøvet at installere forskellige versioner af min grafikdriver, men forgæves.
Jeg har en okay computer-forstand, så vil tror , at løsningen er lidt kompliceret.
Jeg er næsten sikker på, at grafikkortet eller driveren er skyld i problemet.

Håber virkelig nogen ka hjælpe. :)
Avatar billede Sondergaatd Nybegynder
11. januar 2012 - 11:52 #7
svar