Avatar billede dux Nybegynder
26. december 2009 - 17:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nyt AGP grafikkort til P4 3.0 Ghz

Jeg har fået en ny skærm i julegave:

Samsung SyncMaster 206bw

- og nu kan det for alvor mærkes at DVI-udgangen på mit grafikkort ikke virker:

MSI Geforce 7600gs

så jeg leder efter et nyt, indtil videre er dette mit bedste bud:

HIS HD 4670 IceQ Native HDMI 1GB (128bit) DDR3 AGP

http://www.hisdigital.com/un/product2-448.shtml

--------------------------------------------------------------------------------------------

i princippet skal det "bare" kunne køre Oblivion, men det skader jo ikke at der er VGA til min gamle SyncMaster 959nf, og HDMI til tv´et...

DirectX 10.1 er vel også en fordel, selvom jeg kører:

Windows XP SP3

ellers har jeg 4 GB kingston ram på 400 Mhz

og en rimelig ny Seasonic strømforsyning, og den skulle nok kunne trække de AGP kort der er tilgængelige...

der er ingen blæser på det grafikkort jeg har nu, men det kan vist ikke undgåes med de nyeste og "bedste?" AGP kort...

om der så kommer flaskehals-problemer må tiden vise, kan ihvertfald ikke overclocke mit antikke bundkort, Intel PERL 865 :-)

er der andre muligheder?

bortset fra at samle en ny computer med PCI-E og diverse, men det kan jeg ikke rigtig overskue...
Avatar billede dux Nybegynder
26. december 2009 - 22:20 #2
Ja der er jo godt nok 1 andet AGP kort på den liste:

Club 3D HD 4670 (1 GB)

-------------------------------------------------------------------------------

bortset fra det så har jeg "kun" 2 GB ram og ikke 4...

og directx 10 bliver næppe aktuelt med mit windows XP
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 22:56 #3
Det link jeg sendte dig var fo at du kunne sammenligne priser! Styrkemæssig er det et godt kort!
Avatar billede dux Nybegynder
26. december 2009 - 23:22 #4
ok men det er noget nemmere at fremskaffe CLUB 3D versionen...

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43128&type=0

f.eks.

og så ser blæseren noget mere behagelig ud, og der er bedre muligheder for støvsugning/rengøring, og evt. at skifte blæseren ud...

hælder ihvertfald til dét kort, lige p.t.
Avatar billede dux Nybegynder
26. december 2009 - 23:23 #5
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 23:42 #6
Der blot en ting du lige skal holde øje med nogle af de nye kort har ikke 15pol VGA stik så hvis du ikke har dvi stik får du hurtigt et forkert
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2010 - 16:07 #7
Hvad gik det ud på?
Avatar billede dux Nybegynder
04. februar 2010 - 10:26 #8
Øv det ser ikke ud til der er nogle steder man kan betale med en go´ gammeldaws bankoverførsel...

faktisk noget hø, når jeg hverken har visa eller netbank i det hele taget...

hmmm
Avatar billede dux Nybegynder
02. marts 2010 - 20:17 #9
nå, nu fandt jeg da endelig en shop der bruger bankoverførsler...

Computerplanet.dk ApS

så det er hermed bestilt, går i banken i morgen onsdag, og betaler...

og så er det jo bare at vente, måske har de det slet ikke på lager, det synger jo snart på sidste vers med AGP kort, men vi får se...
Avatar billede dux Nybegynder
03. april 2010 - 12:22 #10
Det gik fint nok med at få kortet, det blev sendt Torsdag og jeg fik det Fredag...

Så det var rimelig hurtig levering, af Computerplanet. :-)

Nu har jeg så fået en DVI udgang der virker, men... synes nu stadig min gamle CRT skærm (19" Syncmaster NF) er bedre...

Ellers er der vist ikke den store performance forskel, kan jeg se på Oblivion, måske en anelse bedre...

Til gengæld er der mere fremtid i det nye kort, det skal kunne vise HD film, og understøtte directx 10.1 ...

Nå men det var dét, lukker, og tak for inputs...
Avatar billede dux Nybegynder
03. april 2010 - 12:28 #11
PS. det er nok mit oldgamle bundkort, og mine ram der sætter begrænsninger for yde-evnen (hvis nogle skulle overveje at købe dette kort)

der har også været lidt driver-hurlumhej, men det kan løses, med lidt ihærdighed... P´n´P = Plug and Pray :-)