Avatar billede Jacob1509 Nybegynder
25. december 2009 - 14:34 Der er 7 kommentarer

DirectX 9 problem

Hej

Jeg har windows vista home premium og et standart VGA skærmkort. Jeg har lige installeret the sims 2 men når jeg starter det siger den hele tiden:

Failed to enumerate any DirectX 9 compatible graphics adapters in this system!

Please make shure you have DirectX 9 compatible graphics adapter and have installed the latest manufacturer provided driver.

The application will now terminate...

Jeg har prøvet at downloade drivere til den fra nVidia men så siger den:

Nvidia-installationsprogrammet kunne ikke finde nogen drivere, der er kombatibel med din aktuelle hardware. Installationen afslutter nu.

Hjælp mig, please, alt hvad jeg gør hjælper ikke. Jeg har heller ikke nogen superhjerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2009 - 14:41 #1
Prøv at gå i kør og skriv dxdiag. Hvad står der nederst?
Avatar billede Jacob1509 Nybegynder
25. december 2009 - 16:54 #2
directX-version: DirectX 11
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2009 - 17:21 #3
Har du været inde på denne side og skrevet alle dit korts data ind?
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Hent de sidste drivere deter ikke sikkert at dit kort understøtter directX!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2009 - 17:29 #4
Har du prøvet at højreklikke på sims ikonet og køre med Xp kompalitet?
Avatar billede Jacob1509 Nybegynder
25. december 2009 - 23:26 #5
Det prøvede jeg men det virkede ikke, men jeg fandt ud af, ved hjælp af en erfaren, at jeg skulle gå ind under enhedshåndtering og så finde mit skærmkort og trykke egenskaber og vælge opdater eller hvad det nu hedder, og så bede den om at søge inde under min harddisk C og så fandt den mit kort.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2009 - 08:23 #6
Det vil sige der er kommet styr på det og spillet kører??
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2010 - 20:17 #7
Lukketid?