Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
24. december 2009 - 19:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ubuntu skærm indstillinger

Hej Eksperter, håber i kan hjælpe mig med et ret irriterende problem.
Jeg sidder i ubuntu med 2 skærme sat til. Det virker også fint. Men hver gang jeg går ind i ubuntu efter den har været slukket, eller bare når jeg genstarter, så bliver jeg nød til at sætte min second skærm til igen.
Jeg køre på et NVIDIA gfx kort. Jeg går ind i X Server Display Configuration, sætter skærmen til.
Jeg har prøvet at trykke på "Save to X Confirguration File" men hver gang får jeg en error som siger "Unable to create new X config backup file 'etc/X11xorg.conf.backup'."

Håber lidt på at nogen kan hjælpe :)
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
24. december 2009 - 19:12 #1
Jeg kom vidst lidt for hurtig ud med den tråd.
Efter 5 minutters googling fandt jeg ud af det :)
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
24. december 2009 - 19:14 #2
Hvis nogen skulle stå i samme problem så:

Åben Terminal og skriv:

sudo nvidia-xconfig

Så skulle problemet gerne være fixet :)