Avatar billede gerstrom Nybegynder
23. december 2009 - 22:43 Der er 1 kommentar

Mobilt bredbånd og VPN

Kære eksperter

Jeg har et problem. Jeg kan ikke tilslutte til min min arbejds-vpn via mit mobile bredbånd.

Under normale omstændigheder (såsom på et trådløst netværk) kan jeg sagtens komme på den, men jeg har endnu ikke fået det til at virke med det mobile bredbånd fra Telenor.

Under normale omstændigheder logger jeg bare på via en genvej jeg selv har lavet via "guiden ny forbindelse" i XP, men når jeg førsøger med det mobile bredbånd får jeg blot følgende fejlmeddelelse:

"fejl 800: vpn-forbindelsen kunne ikke oprettes. vpn-serveren er muligvis ikke tilgængelig eller sikkerhedsparametrene er muligvis ikke konfigureret korrekt for denne forbindelse"

Jeg ved, at andre kolleger har kunne logge på, så serveren er ikke nede. Hvad er der galt, og kan jeg gøre noget ved det?

På forhånd tak.
Avatar billede gerstrom Nybegynder
23. december 2009 - 22:49 #1
Jeg glemte at sige, at internettet via det mobile bredbånd ellers virker upåklageligt - Bare ikke VPN.