Avatar billede Frihed123 Nybegynder
23. december 2009 - 15:17 Der er 5 kommentarer

Hjælp med at rense Lenovo R61i

Hej jeg har min elskede Lenovo R61i.
Den er begyndt at larme utrolig meget, (skal siges at den plejer nærmest at være lydløs.)
Og derudover bliver den også varm ( som den heller aldrig har gjort før ).

Jeg er kommet frem til at det nok ville være bedst, hvis jeg skilte den ad og rensede blæseren da jeg tror den er ret snavset.

Men, hvordan i alverden gør jeg dette lettest?
Og hvordan skiller jeg den ad?
Er det idiot-sikkert at skille en laptop ad?

Er nemlig ikke den skarpeste kniv i skuffen, til hardware.. :S

Med Venlig Hilsen

Frihed123
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2009 - 15:41 #1
Har ikke bærbar, men man kan købe trykluft på dåse og blæse ind i hullerne til blæseren, og sætte en støvsuger i den anden ende. Men må indrømme, det ikke er den rigtige måde at gøre det på.

Skille den ad og vatpinde får det hele med. Når man blæser skal man blæse ind der hvor computer blæser ud. Men jeg synes lige der skal komme flere bud på det før du går gang.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. december 2009 - 16:11 #2
Man skal helst vide hvad man gør når man skiller en bærbar ad, men er man forsigtig så kan man nå langt.

Du skriver ikke hvad model R61 du har (der er mange) men Lenovo har et fint site med beskrivelser der kan hjælpe dig på vej:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-67870
Avatar billede MezMarianne Nybegynder
23. december 2009 - 16:58 #3
60-er serien fra Lenovo er sådan set let nok at skille ad, men de er ret svære at sætte sammen igen. Der er bitte små plasticdele, der skal klikkes på plads ved tastaturet. De risikerer at knække af. Hvis den ikke bliver samlet korrekt, så gaber den en millimeter i fronten og siderne.
Det kan lade sig gøre - man skal bare være forsigtig og have megen tålmodighed. Absolut ikke noget med lige at klemme for at få den til at gå i hak til sidst.
Jeg har set flere Lenovo-service-mænd sidde og svede og bande over dem, når de skal sættes sammen igen.
Men jeg har haft flere fra hinanden og sat sammen igen, så det kan godt lade sig gøre.
23. december 2009 - 19:48 #4
Kan bekræfte #3 - har en del Lenovo T6X i fingrene...

<Frihed123>: Skal du vide mere ?

... bare nogle eksempeler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
02. januar 2010 - 21:53 #5
(Hvad endte denne med ?)