Avatar billede viggosmor Nybegynder
22. december 2009 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

acadiso.dwt - dimensioner på et plan

Hej.
Er HELT ny bruger af AutoCad 2010 så undskyld hvis dette spørgsmål er meget dumt.

Jeg læser til indretningskonsulent og vil lave en plantegning i AutoCad.

Tegningen skal være i millimeter og planet skal have en dimension på 4 m. x 4 m.

Når jeg vælger rektangel klikker og højreklikker og vælger dimensions  så beder AutoCad mig om længden på rektanglet.
Der skriver jeg så 4000 og Enter, dernæst bredde 4000 og enter.

Men når jeg så går ind i properties panelet så står der 16000 i længden.....

Hvad gør jeg galt?
Hvordan får jeg lavet et rektangel der er 4 m x 4 m....?

Undskyld mit meget novice spørgsmål....
Avatar billede kirstineka Nybegynder
22. december 2009 - 10:11 #1
Du gør ikke noget forkert, men det er den samlede længde af alle 4 linjestykker den oplyser dig, altså 4+4+4+4.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
22. december 2009 - 10:37 #2
Ok tak.... puha synes det hele er meget kompliceret.....
Kan du svarer på, når jeg skal lave en plantegning og vil have vægtykkelese på der er 350 mm.
Er det så den korrekte måde, at først lave ét rektangel og dernæst en større udenom, eller om der er en nemmere måde??
Avatar billede viggosmor Nybegynder
22. december 2009 - 10:45 #3
Ahhh fandt ud af det vha off set.....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. december 2009 - 10:51 #4
Læg et svar :)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. januar 2011 - 18:47 #5
ingen der har lagt svar så lukker her....