Avatar billede evex Nybegynder
21. december 2009 - 00:09 Der er 5 kommentarer

Problemer ved opstart

Jeg har en Dell inspiron 9400, som efterhånden er ved at være 3 år gammel. Der har været en del problemer med den, og her for nylig blev HD'en skiftet.

Siden da har jeg fået en tilbagevendende problem, nemlig at den fryser i opstarten. Den når lige at skrive "Velkommen til windows", og man ser så skrivebordet, hvor den fryser og man er nødt til at genstarte maskinen, og forsøge indtil man langt om længe kan komme ind.

Her til aften opdagede jeg et nyt problem, hvor den ikke kom længere end til Windowslogoet lige i starten, når man tænker pc'en.

Jeg er helt på herrens mark, og har ingen anelse om hvad det kan skyldes..
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 00:29 #1
Lyder lidt som om du har problem med en ramklods.
Prøv at hente memtest og tjek dem:http://forum.edbpriser.dk/forums/t/106288.aspx
Avatar billede Blandy Praktikant
21. december 2009 - 08:26 #2
Ellers er der ofte memtest indbygget i biosen.

Men det kan også være at det en virus der kvæler din maskine under indlæsning. Hvis dine Ram ikke fejler noget, så prøv at bytte nogen af dem ud en efter en.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 08:43 #3
http://support.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=us&l=en&s=gen&releaseid=R127920&SystemID=INS_PNT_P4_9400&os=WW1&osl=en&deviceid=10432&devlib=0&typecnt=1&vercnt=2&formatcnt=1&libid=1&fileid=170177

det er en hardware fejl og kan sådan set skyldes det hele - der er kun 1 vej og det er at starte med om din det er din bios og så langsomt arbejde dig hent til løsningen

hvis det ikke skyldes en ram fejl som jeg ikke tror på kan det sagtens være din bios der ikke kan finde ud af det. men det kan også bare være internet driver eller andet.

http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&l=da&s=gen&ServiceTag=&SystemID=INS_PNT_P4_9400&os=WW1&osl=da&catid=&impid=
hvad er det for et styresystem
Avatar billede evex Nybegynder
21. december 2009 - 13:13 #4
Det lyder besynderligt, er en fejl der opstod efter jeg har installeret et program. Hvis ikke det allerede havde strejfet jer, så er det en laptop, og et andet problem jeg kan nævne er at den ikke vil gå i standby, men fryser i istedet.

Den kører med windows xp.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 13:42 #5
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/evex

spørgsmål fra 2006 der ikke er lukket

du skal ikke tro vi er seende eller at vi bare kan se på noget tekst og så ved vi hvad løsningern er

det kan være 100 ting så du må¨have arbejdstøjet på

derfor fik du denne link da det "muligvis" er en driver eller andet der skal geninstalleres

http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&l=da&s=gen&ServiceTag=&SystemID=INS_PNT_P4_9400&os=WW1&osl=da&catid=&impid=

min pc har også problemer med sleep funktionen - hvis jeg bruger den skal jeg slukke pc fysisk ved kontakt for at få den igang igen - og den har den sidste nye bios.