Avatar billede sorenriis Nybegynder
19. december 2009 - 21:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Bærbar fryser når strømforsyning tilsluttes

Hej

Jeg har brug for et godt råd - og gerne hurtigt, da jeg skal bruge maskinen i morgen formiddag :)

Problemet drejer sig om min gamle bærbare, en IBM R51 1830-WCB.
Når jeg tilslutter AC-strømforsyningen, så bliver maskinen håbløs langsom efter nogle minutter. Desuden lyser HDD-lampen konstant.

Hvad kan det være?

Det hjælper ikke at fjerne batteriet og så køre uden. Jeg har også forsøgt at installere nye drivere - uden resultat. Starter jeg maskinen op i fejlsikret tilstand, så kører den som den skal - også med strømforsyningen tilsluttet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:48 #1
Lader forsyningen?
Prøv at lade batteriet op uden du starter den og se om den virker korrekt.
Avatar billede sorenriis Nybegynder
19. december 2009 - 21:51 #2
Den kan godt lade batteriet - ihvertfald skifter batterilampen fra gul til grøn, når den har stået et stykke tid.

Men det ville undre mig om det er batteri eller lader (har iøvrigt forsøgt med en anden lader), når den nu virker perfekt i fejlsikret tilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 22:16 #3
Har du forsøgt systemgendannelse?
Avatar billede sorenriis Nybegynder
19. december 2009 - 22:18 #4
Nej - det er slået fra på maskinen :/
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 22:28 #5
Det var da ærgerligt. Har du en cd med styresystem?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 22:40 #6
Søren er du gået i seng???
Avatar billede sorenriis Nybegynder
19. december 2009 - 22:46 #7
Hehe.. nej, ikke endnu.
Jeg har desværre heller ikke min Windows-cd med mig. Ellers havde jeg nok forsøgt mig med en formattering :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 22:50 #8
Vi kan prøve en ting, og det er at køre chkdsk.
Højreklik på c-drevet og vælg egenskaber.Gå i funktioner og vælg status for fejlsøgning. Sæt hak i at den skal rette fejl automatisk og genoprette fejl.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. december 2009 - 23:28 #9
Kan maskinen køre uden batteriet monteret?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 23:31 #10
"Det hjælper ikke at fjerne batteriet og så køre uden"
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 23:37 #11
Prøv #8
Avatar billede olf Nybegynder
20. december 2009 - 00:37 #12
Se evt. om du kan slå defragmentering fra. Mener at have hørt at mange bærbare ikke defragmenterer når de kører på batteri, men begynder på det når de får strøm. Det kan også forklare hvorfor hdd lampen lyser konstant med strøm.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 18:09 #13
sorenriis har du noget nyt??
Avatar billede sorenriis Nybegynder
06. februar 2010 - 12:01 #14
Jeg fik aldrig løst problemet. Det hele endte med at jeg lånte mig til en anden bærbar.