Avatar billede rsditlev Nybegynder
19. december 2009 - 18:59 Der er 8 kommentarer

Internet timer

Hej Jeg har en datter som ikke kan finde ud, af at gå tidligt i seng. fordi hun bruger internettet hele natten. så tænkte jeg på om man ikke kunne sætte en timer på så. fx, kl 22:00 så bliver nettet lukket for hende. vi har trådløs internet, og en roter som hedder DI-624 D-link
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2009 - 19:26 #1
Jo et tænd/sluk ur kan bruges :)
Avatar billede rsditlev Nybegynder
19. december 2009 - 19:30 #2
ja men problmet er at nogen gange sidder jeg og arbejder til langt ud på natten. så kan jeg jo ikke bare slukke for routeren
Avatar billede nissen2630 Novice
19. december 2009 - 20:01 #3
Se om din router ikke skulle have IP filtering. der kan på mange routere sætte tidspunkt på hvornår de enkelet ip adresser kan komme på. bruger det selv på min Belkin router
Avatar billede rsditlev Nybegynder
19. december 2009 - 21:50 #4
Tak.. har fundet ud af det.
installeret bare et program som hedder. child control :)

Kunne ikke rigtig finde ud af det med min router. fodi jeg fandt det der ip filter men vidste ikke hvad for en port jeg skulle lukke for og sådan nogn ting.
Avatar billede nissen2630 Novice
20. december 2009 - 09:35 #5
Hvis du lukker port 80 skulle du være godt sikret med at der browses på nettet
Avatar billede rsditlev Nybegynder
20. december 2009 - 11:18 #6
okay kigger på det. :D
Tak for hjælpen alle ;)
Avatar billede justrace Novice
23. december 2009 - 10:42 #7
På mange routere kan du også sætte max. trafik mængde eller antal timer, på eks. måbedbasis, og så er det jo ligesom lagt op til hende at administrere det. Det er jo ret træls ikke at kunne bruge det den sidste del af en måned. :)

Men et accesspoint til hendes pc, og mac-filter på den anden, og en timer som john foreslår er en nem mulighed.

Child-pc er vel også kun et spørgsmål om tid inden hun hacker den? :)
Avatar billede rsditlev Nybegynder
24. december 2009 - 20:32 #8
Hehe... ja hun kunne godt finde på det. ;)