Avatar billede thomic Nybegynder
18. december 2009 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB trådløst netkort - hvilket?

Jeg skal have trådløst internet i min lejlighed og vil i forbindelse købe et USB trådløst netkort til min gamle PC, der kører på Windows XP.

Der er dog stor forskel på priserne, og jeg ved ikke, hvilket jeg skal købe.

Jeg har set nogle til omkring 100 kroner, men jeg ved ikke, om det så er elendig kvalitet.

Hvad anbefaler I til en lav pris, og er der noget, jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede thov Forsker
18. december 2009 - 15:04 #1
Køb et 'bundle' - router incl. USB adapter - så får du mest for pengene.
Og vælger du et sæt med det hurtige 802.11n, er du sikker på at tingene fungerer optimalt.
Avatar billede thomic Nybegynder
19. december 2009 - 14:08 #2
Det havde jeg også overvejet, men andre har sagt, at jeg bør undgå de pakker.

Er der andre, der har nogle råd?
Avatar billede thov Forsker
20. december 2009 - 12:11 #3
"Undgå de pakker" !
D.v.s. at Routere og netadaptere fra D-Link, Netgear, Linksys, ZyXEL o.s.v. ikke duer ??  Besynderlig påstand...

Fordi obskure baggårdsprodukter sælges på samme måde, er der ingen grund til at afvise dem allesammen.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
20. december 2009 - 20:45 #4
Jeg har stor erfaring med "D-Link DWL-G122". Den virker hver gang og er let at sætte op.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
30. december 2009 - 09:43 #5
Kender mest til D-Link.
Pakken DKT-410 er ganske god.