Avatar billede jenspedersen Nybegynder
16. juli 2001 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Midi Filer

Hvor finder man MIDIfiler på nettet, vil gerne have \"bigbrother temaet\" med Dj Encore, nogle der kan hjælpe..!

Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:22 #1
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:24 #2
jeg ved ikke om de lige har DJ Encore, men den er da i hvert fald 1 point værd!
Avatar billede x-masman Nybegynder
16. juli 2001 - 15:25 #3
> Clev du er rimelig aktiv her på din første dag var?
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:25 #4
første dag?

Det er da mindst to
Avatar billede prodic Mester
16. juli 2001 - 15:27 #5
Spørgsmål: Må man have midi-filer på sin hjemmeside – evt. som baggrundsmusik?

Svar: Den ophavsretlige beskyttelse af musikværker fremgår af ophavsretsloven. I den forbindelse er midi blot et format til at komprimere musikværker, og der er ikke en særskilt regulering af midi-formatet som sådan.
En hvilken som helst kopiering eller udnyttelse af et ophavsretligt beskyttet værk forudsætter som udgangspunkt rettighedshavernes tilladelse i henhold til ophavsretslovens § 2. Dette gælder også for brug af midi-filer på Internet. I den forbindelse skal man have en tilladelse fra sangskriverne og komponisterne, hvilket vil sige fra KODA og Nordisk Copyright Bureau (NCB), hvis musikken er omfattet af vores repertoire. Dette er stort set altid tilfældet.
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:29 #6
hos dem jeg linker til, må man gerne downloade for dem, og det er en officiel hjemmeside, så gad vide om de har fået lov?
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:29 #7
>jens

Tak for point