Avatar billede jaa1972 Nybegynder
16. december 2009 - 14:17 Der er 5 kommentarer

MS Office Exchange / Outlook 2007 - FEJL

Når en bruger åbner sin Outlook, fremkommer dette billede i programmets start 2 gange efter hinanden, dette er til stor irritation.

Link -> http://www.4460.dk/fejl.jpg
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. december 2009 - 22:44 #1
Prøv at disable add-ons eller at starte Outlook i safemode og se om fejlen forsvinder.

Hvis fejlen er væk, så enable add-ons en efter en og se hvilken add-on som generere fejlen.
Avatar billede jaa1972 Nybegynder
17. december 2009 - 15:41 #2
Hej KGKG

Jeg er ikke helt med ???

Kan du beskrive lidt tydligere hvad du mener.

På forånd tak.
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. december 2009 - 20:05 #3
OK. Vi tager nogle små skridt...

Der er noget i Outlook som referere til et certifikat og du skal prøve at starte Outlook, så det starter op uden at indlæse div. tilføjelsesprogrammer (add-ons).

Du kan starte Outlook fra en kommandolinje.

Tast Windows Tast + R for at åbne KØR dialogboksen.

Skriv Outlook.exe /safe for at starte Outlook i safemode.

Startede Outlook uden certifikat fejl?

På din Exchange Server er der tilknyttet et certifikat og der er noget der tyder på at der er skrevet forkert ved genereringen af dette certifikat.

Hvem har installeret din Exchange Server? Hvor har du dit certifikat fra. Er det et i selv har genereret eller er det et i har købt? I skal have kontrolleret navnene i certifikatet.
Avatar billede jaa1972 Nybegynder
29. december 2009 - 09:09 #4
Hej igen KGKG

Jeg har prøvet at skrive dit forslag med Outlook.exe /safe og ganske rigtigt starter Outlook op uden fejlmeddelelsen.

Det er også korrekt der er en navne konflikt, fordi man har kaldt servernavn og certifikat noget forskelligt.

Kan man indstille enten Exchangeserveren eller Outlook til at ignorere fejlen, så brugerne ikke får den hver gang de starter outlook ?
Avatar billede kgkg Nybegynder
29. december 2009 - 16:07 #5
Hvis det er et Self Signed certifikat som er installeret på serveren, så ville jeg da bare oprette et nyt certifikat. Og fjerne det med fejl. Du kan fjerne det under Administrer tilføjelses programmer.