Avatar billede korup Nybegynder
16. december 2009 - 08:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Backup af Windows 2008 server

Hej Eksperter.

Er det nogen der har et godt forslag til hvordan jeg kan tage full backup af min Windows 2008 server, over på et net-share.

Kan ikke bruge den indbyggede backup da den vil have at jeg har en ekstra disk i serveren.

/Korup
Avatar billede amd Nybegynder
16. december 2009 - 10:44 #1
Du ka købe en remotebackup løsning ved f.eks. TDCWebmore?:)
Avatar billede it-dk Nybegynder
16. december 2009 - 13:04 #2
Hej

Du kan overveje det som amd siger med en remote backup løsning. Så han du en backup "uden af huset"

Bruger selv unitspeed og deres remote backup - http://www.unitspeed.dk/produkter/remotebackup.htm

De tilbyder endda at man kan prøve det gratis.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
16. december 2009 - 16:19 #3
eller synology nas box

kunne ikke selv drømme om remote, de skal sgu ikke ha min data, er for dyrt, ikke sikkert de kan restore
Avatar billede korup Nybegynder
17. december 2009 - 18:53 #4
Det er en hostede server i tyskland, så kan desværre ikkeætte en nas boks op.

Det jeg søger er et stykke software der kan klare det. :)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. december 2009 - 14:13 #5
fedt med info.....
tsm
Avatar billede karser Nybegynder
30. december 2009 - 20:29 #6
Hvor skulle du ikke kunne bruge en netværkssti til at gemme backup på...? det kan man ellers under normale omstændigheder med Windows Server backup i Windows 2008...

Har du prøvet at bruge Wizarden, "Backup Once"?
Avatar billede karser Nybegynder
30. december 2009 - 20:31 #7
Du vælger under punkt 3 i wiz. at "destination type" er en "Remote Shared Folder"... :o)
Avatar billede korup Nybegynder
30. december 2009 - 20:46 #8
Ja, men jeg får beskeden at mit NAS drev ikke er NTFS. Jeg har lavet en midlertidig løsning hvor jeg har et lokalt share og så flytter den til mit NAS drev bagefter.

Men synes ikke det er en holdbar løsning.

/Korup
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2010 - 12:13 #9
ok det er en server i tyskland og du har et NAS drev.

Men jeg vil da råde dig til at købe et rigtigt backup program f.x Backup exec til 2008 server - så kører det bare derudaf , hvis du ellers har sørget for at der er forbindelse til din Nas og har mappet drevet i stifinder.

Jeg har lavet samme session med en 2003 server med et netgear NAS som der lægges backup ud på med backup exec og det kører upåklageligt.
Det er endda lavet sådan at NAS drevet kører med 2 diske i raid og en disk skiftes hver uge og lægges i bankboks.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2010 - 12:19 #10
Jeg vil selvfølgelig anbefale at du får fat i en server ekspert til at hjælpe dig.

Backup er en rimelig vigtig proces og der er hensyn der skal tages for at det virker korrekt. Og data er vigtige samt at følsom data sikres godt.

Nu spørger du sikkert om der ikke er et billigt alternativ til backup exec - og svaret er nej.
Avatar billede korup Nybegynder
03. februar 2010 - 10:05 #11
Hejsa.

Min løsning på dette problem blev, at jeg har lavet en commandline script der tagerbackuppen lokalt og bagefter flytter den til mit netværksdrev.

/korup
Avatar billede korup Nybegynder
03. februar 2010 - 10:09 #12
Lukker
Avatar billede serverservice Praktikant
03. februar 2010 - 11:47 #13
ok såmå vi håbe det virker når I skal restore