Avatar billede wittenborg Nybegynder
15. december 2009 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PciE

Hej venner.

Jeg har lige et spørgsmål vedr. grafikkort.

Jeg tænker på at købe dette grafikkort over nettet :
http://topdata.dk/product.asp?product=6536

men er lidt i tvivl (ikke meget - men nok til at jeg ikke tør trykke på "køb") om jeg kan bruge det i min PC.

Over porten til mit grafikkort står der "pciex 16 1"

Grunden til at jeg bliver i tvivl er at der under specifikationer under kortet står "PCI-bus PCI Express 2.0" og så bliver jeg usikker.

Hvad siger i ? Kan jeg bruge det ?

Tillæg ... jeg er næsten låst fast på det grafikkort, men hvis der er nogle der mener jeg skulle bruge mine penge på et andet og bedre i samme prisklasse, så hører jeg da gerne bud.

(Pointene går til den som svarer på mit 1. spørgsmål)
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. december 2009 - 22:30 #1
Du vil sagtens kunne bruge det!men dit bunkort støtter jo kun 16-1 men det betyder jo bare at den udnytter alt det den kan så du får ihvert fald et bedre gf kort men til den pris kan du sagtens få mere ram!
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=694988
Avatar billede wittenborg Nybegynder
15. december 2009 - 22:54 #2
mht. til dit link, så er det grafikkort du linker til betydeligt dårligere ifølge denne test :
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

hvor HD 4770 ligger på en plads som nr. 25 med 1.246 point og HD 4650 ligger nede som nr. 152 med 458 point ... altså væsentligt dårligere.

Om det testede 4650 så er med 1GB eller 512MB skal jeg ikke kunne sige, men det burde ikke have SÅ stor betydning i testen.
Det jeg søger er primært et kort som kan måle sig med de kort i top 25 og gerne indenfor den prisramme på 6-700 kr.

Men om det er muligt ved jeg ikke.

Hvis du smider et svar, så jeg kan give dig point :)

Når du skriver at jeg ikke udnytter alt det den kan .. hvor meget er det så jeg mister ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2009 - 01:14 #3
svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2009 - 20:50 #4
Ca. 15% ydelse - mer er der ikke tale om.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2009 - 20:50 #5
Dvs. du vil ikke kunne mærke forskel!
Avatar billede wittenborg Nybegynder
16. december 2009 - 23:39 #6
Super.

Tak for info. :-)