Avatar billede rusticolus Nybegynder
15. december 2009 - 20:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan roteres skriveretningen 90 grader i word?

Jeg har et woddokument, hvor jeg nederst på siden gerne vil ændre teksten så den står lodret altså roteret 90 grader.

Jeg bruger den engelske version af MS Word 2007.

Jeg har set det i tidligere versioner men nu kan jeg ikke finde det.

Vh
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. december 2009 - 20:37 #1
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. december 2009 - 22:21 #2
Man kan godt ændre tekstretningen på almindelig tekst.
Forudsætningen for, at man kan ændre tekstretningen er, at teksten enten står i en tabel(table) eller i en tekstboks (text box).

Her finder du funktionen:
Tabel: Fanen Layout > Text Direction
Tekstboks: Fanen Format > gruppen Text > Text Direction

Markøren skal være i tabellen/tekstboksen for at få de nævnte faner vist.
Avatar billede Glykon360 Nybegynder
23. december 2009 - 18:27 #3
I den nye 2007 har jeg kunne vende teksten ved at gå ind i "Egenskaber"...
Avatar billede rusticolus Nybegynder
27. december 2009 - 21:32 #4
Hvor finder jeg egenskaber?

Jeg er endnu ikke så rutineret i 2007 versionen.

vh
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
31. december 2009 - 14:16 #5
Jeg kan se, at Glykon360 ikke er vendt tilbage. Jeg kan jo ikke vide, hvilke "egenskaber", han/hun tænker på, men måske det er Sideopsætning, hvor selve sideretningen kan ændres fra stående til liggende. Uanset hvilke "egenskaber", det drejer sig om, gælder det stadig, at man i 2007 udelukkende kan ændre tekstretning på dele af teksten, hvis denne tekst er i en tabel eller i en tekstboks, som jeg skrev tidligere.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
23. januar 2010 - 12:51 #6
lene-fredborg, jeg mente der var en lettere løsning, men da du er den der er kommet det nærmest, sender du så et svar?

Og tak for hjælpen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. januar 2010 - 13:18 #7
Velbekomme.